Re: Re: [FORENING] SSLUG er nu kun næststørst

Peter Makholm wrote:

> [...]
>
> Er det fordi der ikke andre steder i landt er nok aktive kræfter til
> at få stablet lug'er i luften og få dem til at overleve?
>
> Er det fordi at vi er for aktive i sslug så alt andet blegner ved
> siden af?
>
> Er det fordi vi dræner alt kræft ud af andre potentielle lug'er og i
> så fald, hvordan sker dette dræn?

> Hvorfor gør de dette? Er det fordi de eneste kvalificerede
> danske linux-brugere sidder på Sjælland?
>
> Eller er det bare fordi de uden for sslug ikke forstår at samle sig i
> grupper der er store nok til at have en kritisk masse?

Det er nok bla fordi at sslug dækker en 3-4 gange flere menesker end de
andre, Jylland og Fyn er delt op i langt flere LUG'er, uden for
skåne/sjælland området, er der 10 lug'er og der er langt fra 10x så
mange menesker!.

Derudover dækker sslug et relativt stort antal tekniske og videnskablige
læreanstalter, dette betyder at der vil værre et ret stort antal,
temmeligt kompetente folk der kan prioritere at bruge tid på teknik
listerne.
Det er klart at SSLUG vil sidde med væsentligt flere resourcer, selv vis
SSLUG kun dækkede sjælland, ville det forholde sig således.
Hvis teknisk support ikke foregår i landsdækkende regi eller de 10 andre
ikke slår sig sammen til en forening vil sslug.teknik værre den største
postliste.
Der er så selvfølgeligt usenet men det er ikke helt det samme som en
lug.

> Det jeg høre ofte er at SSLUG på en eller anden udefineret måde er for
> dominerende. *Det* problem løses ikke ved at vi i sslug opretter et
> nationalt samarbejde, snarre tværtimod. (Sjovt nok er det aldrig
> BSD'erne der brokker sig, måske har de ikke samme
> mindreværdskomplekser.)

SSLUG er den eneste virkeligt resource stærke danske linux organisation,
det er den bla i kraft at det koloenorme antal menesker den rent
faktisk dækker 10x nogen anden LUG i dk for at værre precis.

> Hvis nogen vil arbejde for noget nationalt samarbejde kan jeg kun
> anbefale at I holder et møde om det - i Århus, så det ikke bare bliver
> rent københavneri.

Enig, men hvis en landsdækkende organisation skal igang, er det
nødvendigt at sslug er en del af samarbejder, når det kommer til
it-politik og rent online aktiviteter.
Hvis sslug kører for meget enegang på de områder vil det blive
besværligere at gennemføre da DK-LUG så ikke vil blive DK-LUG men
Fyn/jylland-LUG.

Jeg mener så ikke det behøver at værre nødvendigt at nedlægge
sslug.teknik, hvis DK-LUG får udarbejdet et ordentligt debatsystem der
udover email og news, også er tilgængeligt fra en browser skal der nok
blive flyttet nok brugere over alligevel.

sslug.presse.dk og alt hvad der relatere sig til denne liste skal
selvfølgeligt foregå i DK-LUG regi fremover!

--
Daniel Udsen
Kan ikke eksistenser drømme sig selv?