Re: [FORENING] SSLUG og andre LUG'ere

Bare lige for folk der ikke har hørt om problematikken før,
en kort opsummering af mine tanker derom. Vi har været her før...

Jeg mener vi skulle omdøbe SSLUG til "Syd-Skandinavisk Linux Users' Group"
og beholde listenavnene. Og det er hvad SSLUG i praksis er.

Det vil også lægge lidt mere tyngde i SSLUG, jeg tror at nedgangen i
medlemstal er pga udvanding af foreningen, splittelsen i foråret, og
lidt dalende aktivitet. Og en del aktive er gået til andre foreninger
hvilket vil sige at SSLUG ikke får så meget presse som før, men måske er
det godt - overordnet set.

On Mon, Dec 15, 2003 at 11:54:49PM +0100, Kristian Vilmann wrote:

> Jeg forstår godt hvad Steen siger, men jeg har lidt svært ved at se
> problemet.
> Groft sagt: Der er langt til alt i Jylland (og det er der. Alle der har
> prøvet køre fra Århus til Ringkøbing er formodentlig enige :)
> Altså: Der er brug for nogle lokale LUG-agtige instanser til at tage sig
> af noget praktisk omkring møder og den slags.

Ja, jeg tror man skal have lokale grupper til at arrangere fysiske
møder, men emaillister på dansk har godt af at så mange som muligt er
med - kritisk masse hedder det vist. Derfor ville det være godt at have
al dansk ekspertise samlet på de samme lister.

Dette kunne være til gavn for linux-samfundet generelt i Danmark.

Hilsen
keld