Re: [FORENING] SSLUG og andre LUG'ere

Steen Jensen skrev:

> Hvordan do?
> Hvad skal de skrive om?
> Svarene får de alligevel på SSLUG.

Hvis det ikke er fordi jyder og fynboer er dummere end
skåninge og sjællændere, så er den eneste ordentlige
forklaring på at de ikke får svarene i JFLUG at de ikke
gider spørge der (eller at de ikke engang har gidet oprette
den).  Og hvorfor i alverden skal folk i Skåne og på
Sjælland slide i det for dovne jyder og fynboer der ikke
gider gøre arbejdet selv? [1]

> Nej, det er heller ikke det, jeg skriver om.

Godt.  For ellers ville du også være "off topic".

> Jeg forsøger at forklare, at der fandens langt fra Alborg
> til Skagen (som fra København til Korsør) og der er altså
> ikke motorvej hele vejen. Hvis du skal fra Skagen til
> Aalborg med offentlige transportmidler, kan du først komme
> med DSB i Frederikshavn. Først med lokalgrisen og så DSB.
> Og det er naturligvis kun sjællændernes problem, hvis de
> vil til Skagen med offentlige transportmidler.

Det _har_ jeg forstået.  Jeg har sejlet til skole hver dag
de tre år jeg gik i gymnasiet, så det er ikke fordi jeg ikke
har erfaring med begrænsningerne i offentlige
transportmidler.  Men det er ikke noget SSLUG kan gøre noget
ved.  SSLUG har ingen penge.  Og slet ikke nogen der kan
bruges til at bygge motorvej mellem Ålborg og Skagen.

> Har du forsøgt?

Nej.  For jeg er godt tilfreds med den nuværende situation.
Jeg har svært ved at se nytten i at SSLUG bliver meget
større.

> Det har jeg skrevet indtil flere gange. Deri har du ganske
> ret, men du har stadig ikke fattet, at næsten uanset hvor
> du befinder dig i Danmark, er der kun et sted, du kan få
> svar på spørgsmål omkring Linux: SSLUG.

Det er ikke rigtigt og selv hvis det var rigtigt, så ville
det ikke være SSLUG's skyld.  Og det er under alle
omstændigheder ikke SSLUG's problem.  Der er nok folk
udenfor SSLUG's territorium til at man kan lave en lige så
stor linuxbrugergruppe, hvis man virkelig har lyst til det.

Det kan ikke være SSLUG's problem, hvis folk udenfor SSLUG's
territorium ikke gider lave en linuxbrugergruppe.

> Tak for en klar besked.

Det var så lidt.

Jacob

[1] Mig bekendt _er_ der en velfungerende unixbrugergruppe i
    Århus, så hele problemet virker temmelig fiktivt for
    mig.
--
     My brain needs a "back" button so I can
         remember where I left my coffee mug.