Re: [FORENING] SSLUG og andre LUG'ere

On Mon, Dec 15, 2003 at 04:53:45PM +0100, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Jeg mener ikke Linux er et akademikerstyresystem, så det
> argument køber jeg ikke.

Hvordan er demografien i blandt SSLUG's medlemmer?
Mit indtryk er at langt de fleste har en videregående
uddannelse, og tilmed en akademisk.

> Jamen hvorfor skal det dog være landsdækkende i Danmark og
> ikke i Sverige.  SSLUG er trods alt en svensk-dansk
> forening.

Fordi selvom sproget er similært i Sverige og Danmark, så
er det ikke samme sprog. Min påstand er at hvis folk skal
læse det på Svensk, respektivt dansk, så vil de formodentlig
i stedet vælge engelsk, og altså programmernes egne lister.

Desuden, så ser jeg intet problem i at Skåningene der ønsker
at bibeholde en tilknytning til Danmark også er med i sådan
en forening. Yderligere vil jeg påstå at de Svenske svenskere
der bor i Skåne, der måtte have et ønske om en sådan forening
allerede er med i SELinux.

> Så kan du lige så godt opgive at få mig med på ideen.
> SSLUG er en svensk-dansk forening.

Nej, SSLUG er en Sjællandsk og Skånsk forening.
Jeg siger heller ikke at Skåningene ikke må være med,
bare at sproget nødvendigvis må være dansk for at få de
almindelige danskere med, og at hvis Svensk er hovedsproget,
så vil disse almindelige danskere vælge en engelsk sproget
special liste omkring lige deres specifikke spørgsmål, og
dermed ikke få den lokale tilknytning.

> Det er også ligemeget.  SSLUG handler om skåninge og
> sjællændere.  Og de kan generelt godt læse både dansk og
> svensk (om end med en smule besvær af og til) uanset deres
> uddannelse.

Bare fordi du selv ikke har problemer med Dansk/Svensk/Skånsk
så skal du passe på med at generalisere omkring andre menneskers
evne til at forstå disse sprog.
Desuden taler jeg om at stoppe snævert synet og se ud over
Sjælland og Skåne, og række en hånd til den almindelige
udbreddelse af Linux og Open Source blandt Danskere.
(jeg formoder at de gør noget tilsvarende i Sverige.)

> Jeg tror du helt har misforstået tingene.  SSLUG omfatter
> ikke Skåne og Sjælland fordi der er nogen der vil have Skåne
> tilbage til Danmark (så skulle vi også dække Slesvig og
> Norge).  SSLUG omfatter Skåne og Sjælland fordi der var
> nogle flinke linuxbrugere på LTH der inviterede nogle andre
> flinke linuxbrugere på DTH med i deres forening, så det
> kunne være en sjov, international forening med den
> kulturelle diversitet som det giver.

Og det kan SSLUG også sagtens være selvom at SSLUG
medvirker til at det tekniske sker på en anden forenings
lister.

> Det tillader vedtægterne ikke.  Og så vil det være temmelig
> bøvlet rent administrativt.  Men du er selvfølgelig
> velkommen til at forsøge dig med en vedtægtsændring.

Det har jeg ikke tid til at kæmpe for nu, og om et årstid
er det lige gyldigt, for der ville det gå ud over mig selv
hvis jeg fik gennemført den pågældende ændring.

JonB