Re: [FORENING] SSLUG og andre LUG'ere

Jon Bendtsen skrev:
> On Mon, Dec 15, 2003 at 04:20:35PM +0100, Jacob Sparre
> Andersen wrote:

> Du må også se på befolkningens sammensætning. Der er altså
> flere med en videregående uddannelse i Kbh, på Sjælland
> omkring Kbh, i Odense, og lige omkring Århus, end der er
> andre steder i landet, og det er først og fremmest mit
> indtryk at det er den slags folk der beskæftiger sig med
> Linux.

Jeg mener ikke Linux er et akademikerstyresystem, så det
argument køber jeg ikke.

> Ikke i Danmark.

Jamen hvorfor skal det dog være landsdækkende i Danmark og
ikke i Sverige.  SSLUG er trods alt en svensk-dansk
forening.

> Nej, for hovedsproget skal være på Dansk,

Så kan du lige så godt opgive at få mig med på ideen.
SSLUG er en svensk-dansk forening.

> ellers får du ikke Hr. og Fru Danmark med.

Det er også ligemeget.  SSLUG handler om skåninge og
sjællændere.  Og de kan generelt godt læse både dansk og
svensk (om end med en smule besvær af og til) uanset deres
uddannelse.

> Der må godt være nogle enkelte indlæg fra de få Skåninge
> og andre der holder krampagtigt fast i at Skåne er en del
> af Danmark.

Jeg tror du helt har misforstået tingene.  SSLUG omfatter
ikke Skåne og Sjælland fordi der er nogen der vil have Skåne
tilbage til Danmark (så skulle vi også dække Slesvig og
Norge).  SSLUG omfatter Skåne og Sjælland fordi der var
nogle flinke linuxbrugere på LTH der inviterede nogle andre
flinke linuxbrugere på DTH med i deres forening, så det
kunne være en sjov, international forening med den
kulturelle diversitet som det giver.

> I så fald synes jeg at sslug burde smide medlemmer ud der
> ikke bor i det pågældende område.

Det tillader vedtægterne ikke.  Og så vil det være temmelig
bøvlet rent administrativt.  Men du er selvfølgelig
velkommen til at forsøge dig med en vedtægtsændring.

Jacob
--
»Der er åbenbart ét eller andet med geologer og sprog.«
»Ja, de farer i flint over ingenting.«