Re: [FORENING] SSLUG og andre LUG'ere

Jacob Sparre Andersen skrev:

Steen Jensen skrev:

Jacob Sparre Andersen skrev:

Steen Jensen skrev:

[ En forklaring om hvorfor det er sværere at organisere
 fysiske møder i Jylland. ]

Jeg har ikke nogle problemer med at følge din
forklaring.

Kun forklaringen men forståelsen mangler.

Nej.  Jeg kan godt forstå at det er svært at samle folk til
_fysiske_ møder langt ude på landet.

Men hvis det er hele problemet, så skulle der vel være
langt større on-line-aktivitet i de jyske
linuxbrugergrupper end der er i den i Øresundsregionen. Ergo må det også være noget andet det handler om.

Tror du de skal sidde og skrive online til hinanden derovre?

Ja.  Og når de ikke kan mødes fysisk, så har de mere tid til
at mødes på nettet.

Hvordan do? Hvad skal de skrive om? Svarene får de alligevel på SSLUG.

De skal finde nogle svar, men eftersom der ikke er ret
mange medlemmer i de enkelte LUG'er kan et spørgsmål ligge
i flere dage uden læsning. Hvis ellers den lokale LUGs
site i det hele taget er opdateret. Derfor skriver man
naturligvis til SSLUG!

I betragtning af at der mig bekendt bor flere mennesker i
Jylland og på Fyn end der gør i Skåne og på Sjælland, så har
jeg meget svært ved at indse at det her handler om manglende
medlemsgrundlag.

Det er nok også derfor der er flere sjællændere, der går i Det Kongelige Teater. Og med broen svenskere.

Men det er vel under alle omstændigheder ikke SSLUG's problem.

Nej, det er heller ikke det, jeg skriver om. Jeg forsøger at forklare, at der fandens langt fra Alborg til Skagen (som fra København til Korsør) og der er altså ikke motorvej hele vejen. Hvis du skal fra Skagen til Aalborg med offentlige transportmidler, kan du først komme med DSB i Frederikshavn. Først med lokalgrisen og så DSB.
Og det er naturligvis kun sjællændernes problem, hvis de vil til Skagen med offentlige transportmidler.

Det vil nok være en god ting, hvis man lagde teknik over
i noget andet end SSLUG.

Over i SELinux måske? SSLUG er ikke til for jyderne. SSLUG er til for skåninge og sjællændere.

Nej, SSLUG afgav sine tekniklister og de blev landsejet!

Jamen skal vi aflevere dem til SELinux?  SELinux _er_ jo
landsdækkende.

Hvem f.... har sagt at den ikke må indbefatte svenskere.

Folk snakker hele tiden om en _dansk_ brugergruppe.  Hvis
den godt må indbefatte svenskere, så kan vi jo lige så godt
bruge SELinux.  De kan sikkert godt overtales til at udvide
deres territorium til også at omfatte Danmark.

Har du forsøgt?

Men hvis de jyske og fynske linuxbrugergrupper kan blive
enige om noget, så kan de jo altid prøve at lokke SSLUG
med på det.

Det er vel ligegyldigt, hvad de bliver enige om. De ganske få medlemmer der er rundt omkring i landet kan ikke tiltrække ret mange.

Det kan godt være at jeg ikke har lyttet ordentligt efter i
geografitimerne, men jeg har altså stadig på fornemmelsen at
der bor flere folk udenfor end indenfor SSLUG's territorium.

Det har jeg skrevet indtil flere gange. Deri har du ganske ret, men du har stadig ikke fattet, at næsten uanset hvor du befinder dig i Danmark, er der kun et sted, du kan få svar på spørgsmål omkring Linux: SSLUG.

Hvis ikke SSLUG siger: vi vil gerne støtte den danske
linuxverden, så alle kan være med.

SSLUG vil (mig bekendt) gerne støtte linuxbrugerne i Skåne
og på Sjælland.  Resten af Danmark og Sverige er andres
problem.

Jacob

Tak for en klar besked.

Med venlig hilsen