Re: [FORENING] SSLUG og andre LUG'ere

On Mon, Dec 15, 2003 at 04:20:35PM +0100, Jacob Sparre Andersen wrote:
> [...]

[klip]

> I betragtning af at der mig bekendt bor flere mennesker i
> Jylland og på Fyn end der gør i Skåne og på Sjælland, så har
> jeg meget svært ved at indse at det her handler om manglende
> medlemsgrundlag.

Du må også se på befolkningens sammensætning. Der er altså
flere med en videregående uddannelse i Kbh, på Sjælland
omkring Kbh, i Odense, og lige omkring Århus, end der er
andre steder i landet, og det er først og fremmest mit
indtryk at det er den slags folk der beskæftiger sig med
Linux.

> Jamen skal vi aflevere dem til SELinux?  SELinux _er_ jo
> landsdækkende.

Ikke i Danmark.

> Folk snakker hele tiden om en _dansk_ brugergruppe.  Hvis
> den godt må indbefatte svenskere, så kan vi jo lige så godt
> bruge SELinux.  De kan sikkert godt overtales til at udvide
> deres territorium til også at omfatte Danmark.

Nej, for hovedsproget skal være på Dansk, ellers får du ikke
Hr. og Fru Danmark med. Der må godt være nogle enkelte indlæg
fra de få Skåninge og andre der holder kramagtigt fast i at
Skåne er en del af Danmark.

> Det kan godt være at jeg ikke har lyttet ordentligt efter i
> geografitimerne, men jeg har altså stadig på fornemmelsen at
> der bor flere folk udenfor end indenfor SSLUG's territorium.

Kun generelt antal mæssigt. Hvis du kikker på befolkningens
demografi, så gør der ikke.

> SSLUG vil (mig bekendt) gerne støtte linuxbrugerne i Skåne
> og på Sjælland.  Resten af Danmark og Sverige er andres
> problem.

I så fald synes jeg at sslug burde smide medlemmer ud der
ikke bor i det pågældende område.

JonB