Re: [FORENING] SSLUG og andre LUG'ere

Steen Jensen skrev:

[ En forklaring om hvorfor det er sværere at organisere
  fysiske møder i Jylland. ]

Jeg har ikke nogle problemer med at følge din forklaring.
Men hvis det er hele problemet, så skulle der vel være langt
større on-line-aktivitet i de jyske linuxbrugergrupper end
der er i den i Øresundsregionen.  Ergo må det også være
noget andet det handler om.

> Det vil nok være en god ting, hvis man lagde teknik over i
> noget andet end SSLUG.

Over i SELinux måske?  SSLUG er ikke til for jyderne.
SSLUG er til for skåninge og sjællændere.

> Lagde mere vægt på, at der findes mange Linuxbrugere rundt
> om i landet, der kan bidrage, hvis ellers vi fik samlet
> den tekniske og visse praktiske ting af en landsdækkende
> hjemmeside. Og så kunne de enkelte LUG'er markedsføre det,
> de selvstændigt magter. Al ære til SSLUGs store indsats,
> men hvis vi skal videre, skal vi have de lokale LUG'er
> mere ind i billedet.

SSLUG _er_ en lokal linuxbrugergruppe for Øresundsregionen.
Hvis der er nogen der vil forsøge at også at lave en
landsdækkende linuxbrugergruppe for Danmark (i Sverige
findes SELinux allerede), så skal de være meget velkomne til
det.  Men en af de specielle ting ved SSLUG som jeg sætter
stor pris på er at den ikke er begrænset af sådanne småting
som landegrænser.  Det har jeg ikke lyst til at lave om på,
og derfor vil jeg ikke være med til at nedlægge
"sslug.teknik" til fordel for "selinux.teknik" og
"dklinux.teknik".

Men hvis de jyske og fynske linuxbrugergrupper kan blive
enige om noget, så kan de jo altid prøve at lokke SSLUG med
på det.

Jacob
--
Atheism is a non-prophet organisation.