Re: [FORENING] SSLUG er nu kun næststørst

On Mon, Dec 15, 2003 at 11:37:24AM +0100, Peter Makholm wrote:

> Det er for billigt. Du skal tænke dig om Jon.

Nej, du skal tænke dig om Peter.

> Hvorfor kan folk ikke få teknisk hjælp uden for sslug?

Ikke på dansk. Og det kan de ikke fordi der ikke er nok
dygtige folk til at skabe et alternativ. Jeg ønsker ikke
at skabe et alternativ. Jeg ønsker at skabe et sted der
ikke er forbundet med SSLUG, eller med en Linux UG, men
et sted man kan få teknisk hjælp med alle OS programmer
uanset hvilket styresystem man kører.

> Er det fordi der ikke er nok kvalificerede kræfter uden for sslug
> eller er de for dovne til at få en ordentlig LUG op og derfor bare
> alle sammen nasser på det arbejde der gennem mange år og meget slid er
> opstået i København?

De er ikke dovne, deres arbejde er bare omsonst, fordi de
drukner i kampen, HVOR DER EGENTLIG SLET IKKE SKAL VÆRE EN KAMP.

> Er det fordi folk tror at en god og velfungerende LUG komemr af sig
> selv?

Det tror jeg ikke at de gør.

> Er det ikke netop fordi det nuværende aktivitetsnivo på andres lister
> blegner ved siden af sslug at folk bliver ved med at gå uden om andres
> tekniske lister?
>
> Det er en ond cirkel, der kun kan brydes ved at folk opbygger en aktiv
> vidensmasse så folk ikke bare vælger at bruge sslugs listeer.

Nej, det kan også løses ved at man indser at det er en dårlig ide
at have mere end et sted at give dansk teknisk support til OS.

> Det er så fordi folk er for dovne til at lege eksperter lokalt.

Nej, de er formodentlig ikke dygtige nok, men hvorfor kan vi
ikke bare samarbejde omkring det tekniske? Og så holde møder
og andet hver for sig?

> Jeg har ingen respket for folk der råber op over et selvforskyldt
> problem. Hvis der er kompetance i Århus, så er det deres eget problem
> hvis de lægger den i sslug i stedet for selv at få en LUG op at stå.

Det var generelt at jeg mente at IT folk var samlet de steder.

> Det er jeg ikke overbevist om. Jeg synes ofte at de andre LUG'er har
> længere meget inaktive perioder fordi en nøgleperson ikke lige har
> tid. Men det er alene min observation udefra. Det vilel være rart om
> andre grupper end SSLUG og DKUUG annoncerede deres møder på
> sslug@sslug Det er trist hvis den annonceringsliste er et
> udtryk for aktiviteten ude i landet.

Det er møder, og det har ikke noget at gøre med de tekniske hjælpe
lister.

JonB