Re: [FORENING] SSLUG er nu kun næststørst

Jon Bendtsen <sslug@sslug> writes:

> Fordi de tekniske mailing lister tiltrækker folk der ønsker
> hjælp på dansk, og det kan de ikke få i de lokale LUG'er.
> Ivertfald ikke lige så hurtigt og lige så godt.

> Nej, det er et teknisk spørgsmål.

Det er for billigt. Du skal tænke dig om Jon.

Hvorfor kan folk ikke få teknisk hjælp uden for sslug?

Er det fordi der ikke er nok kvalificerede kræfter uden for sslug
eller er de for dovne til at få en ordentlig LUG op og derfor bare
alle sammen nasser på det arbejde der gennem mange år og meget slid er
opstået i København?

Er det fordi folk tror at en god og velfungerende LUG komemr af sig
selv?

> Nej, det handler om de tekniske lister. Der er intet alternativ.

Er det ikke netop fordi det nuværende aktivitetsnivo på andres lister
blegner ved siden af sslug at folk bliver ved med at gå uden om andres
tekniske lister?

Det er en ond cirkel, der kun kan brydes ved at folk opbygger en aktiv
vidensmasse så folk ikke bare vælger at bruge sslugs listeer.

> Det dræn sker fordi SSLUG er det eneste sted du kan få hurtig
> og kompetent teknisk hjælp.

Det er så fordi folk er for dovne til at lege eksperter lokalt.

> Der er en overvægt af dygtige tekniske personer i Kbh, og
> dermed SSLUG, samt i århus, men dem i Århus er nok også
> med i SSLUG.

Jeg har ingen respket for folk der råber op over et selvforskyldt
problem. Hvis der er kompetance i Århus, så er det deres eget problem
hvis de lægger den i sslug i stedet for selv at få en LUG op at stå.

> Det er de ivertfald ikke teknisk. Møde mæssigt er de
> sikkert.

Det er jeg ikke overbevist om. Jeg synes ofte at de andre LUG'er har
længere meget inaktive perioder fordi en nøgleperson ikke lige har
tid. Men det er alene min observation udefra. Det vilel være rart om
andre grupper end SSLUG og DKUUG annoncerede deres møder på
sslug@sslug Det er trist hvis den annonceringsliste er et
udtryk for aktiviteten ude i landet.

> Problemer er ikke teknik, og opfører sig ikke på samme måde.

Jo, man kan ikke løse problemer uden at vide præcist hvad problemet
er. Det er ikke noget specielt for programmering, nu bruges der bare
en speciel terminologi i programmeringsverdene, så derfor brugte jeg
(også) den.

> Jeg mener godt at et nationalt samarbejde kan oprettes uden at
> sslug bliver dominerende.

Ikke hvis det kun er folk fra SSLUG der er aktive i det og det bare er
SSLUG-aktiviteter der redefineres til ikke at være sslug mere.

--
 Peter Makholm     |       Why does the entertainment industry wants us to
 sslug@sslug |      believe that a society base on full surveillance