Re: [FORENING] SSLUG er nu kun næststørst

Jon Bendtsen <sslug@sslug> writes:

> Vi er så store fordi vi er defakto DK-LUG :(

Er vi det og i så fald hvorfor?

Er det fordi der ikke andre steder i landt er nok aktive kræfter til
at få stablet lug'er i luften og få dem til at overleve?

Er det fordi at vi er for aktive i sslug så alt andet blegner ved
siden af?

Er det fordi vi dræner alt kræft ud af andre potentielle lug'er og i
så fald, hvordan sker dette dræn?

> Folk der bor ude på landet melder sig ind i sslug for at
> få hjælp på dansk.

Hvorfor gør de dette? Er det fordi de eneste kvalificerede
danske linux-brugere sidder på Sjælland?

Eller er det bare fordi de uden for sslug ikke forstår at samle sig i
grupper der er store nok til at have en kritisk masse?

> Jeg synes at vi skal lave DK OS User Group, der har de
> tekniske mailing lister, for det er jo teknikken vi er
> fælles om.

Har du gjort dig klart hvilket problem du ønsker at løse? Mener du
selv at du har formuleret det eller mener du at det er så trirviel at
det ikke er nødvendigt?

Man kan lige så lidt løse problemer uden at klart definere dem som man
kan optimere programmer uden at benchmarke dem.

Det jeg høre ofte er at SSLUG på en eller anden udefineret måde er for
dominerende. *Det* problem løses ikke ved at vi i sslug opretter et
nationalt samarbejde, snarre tværtimod. (Sjovt nok er det aldrig
BSD'erne der brokker sig, måske har de ikke samme
mindreværdskomplekser.)

Hvis nogen vil arbejde for noget nationalt samarbejde kan jeg kun
anbefale at I holder et møde om det - i Århus, så det ikke bare bliver
rent københavneri.

--
 Peter Makholm     |      There are 10 kinds of people. Those who count in
 sslug@sslug |                            binary and those who don't