Re: [FORENING] itpolitik META

Erik Lange skrev:

> Helt enige :-)

> Enig - men diskussionen hænger altså sammen rent
> politisk...

Men det er ikke en gyldig grund til at SSLUG skal have en
mening om begge dele.

> Man ønsker at forenkle loven og gøre den til at forstå.
> Derfor ønsker man at forbyde kopiering af lånte værker fra
> bibliotekerne (ikke specielt Linux-relevant). Men hvis det
> skal gi' mening, må man ubetinget ha' lov at kopiere
> værker man har købt,

Hvem siger det?

> også selv om er befængt med tekniske foranstaltninger, der
> forhindrer brug under Linux (særdeles Linux-relevant).

Bare loven og administrationen af den stiller linux-brugere
og brugere af andre styresystemer lige, så er der ikke nogle
SSLUG-relevante problemstillinger.

> Jeg har skrevet et længere indlæg om baggrunden for
> forslaget og digitalforbrugers holdning til dette på CW's
> debatforum:

Men her diskuterer vi udelukkende om emnet er SSLUG-relevant
eller ej.

Jacob
--
ACRONYM: A Contrived Reduction Of Nomenclature Yielding Mnemonics