Re: [FORENING] itpolitik META

On Tue, 20 May 2003 11:48:30 +0200
donald_j_axel <sslug@sslug> wrote:

> Det handler om åbne standarder, men også om det offentlige
> forums "modenhed" eller evne til at forstå problemstillingen.

Der er mange oneliners i den her diskussionen. Hvis nogen(tm) vil
genbruge gammel kod, have a go:

("nogen ubegriblig regexp" for at byte "infosoc" mod f eks "phonofile")

<infosoc-light n' hard>

SSLUG önsker informere folketinget (?) om hvad foreningen frugter av
implementering av infosocdirektivet:

EXECUTIVE SUMMARY

1. max 30 ord i hver punkt.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

(OBS! En vil bli slettet! So kill your darlings! Der skal vare 7.)

NUVARANDE LAGSTIFTNING

Tillader
1. Linuxbrugere at...
2. Linuxbrugere at...
3. Linuxbrugere at...
4. Linuxbrugere at...

HVIS INFOSOC BLIR LOV

Forgende blir f?rbudt
1. Linuxbrugerre vil ikke...
2. Linuxbrugerre vil ikke...
3. Linuxbrugerre vil ikke...
4. Linuxbrugerre vil ikke...

(her skal gerne punkterne for vad nu er tilladt og sen blir forbudt
parvis komplettere varandre. Fler "nu tilladt -sen f?rbudt"-par kan
l?gges till - max 7 st.)

GENERELLE ANBEFALNINGER TIL FOLKETINGET (?)
(her kan man formulere sig fr?gande for att undvike absolute p?stand)

- Sslug ?nsker att folketinget grundligt unders?ker hvis disse
konsekvenser av infosicdirektiver vil bli virklighed for linuxbrugere og
om det er folketingets ?nske.

- Sslug forventer sig en bred offenltig debatt inden direktivet
vedtages.
- Sslug hober att folketinget ikke fatte beslutninger som vil invalidere
de gode initiativer folketinget har planeret f?r brugen av OSS indenrfom
 offentlig forvaltnig (link den aktuelle OSS-rapport).

</infosoc-light n' hard>

//Erik