Re: [FORENING] itpolitik META

On Tue, 20 May 2003 11:15:49 +0200 (MET DST)
Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug> wrote:

> Jo.  Det vil jeg da mene.  Men det er ikke et spørgsmål om
> ophavsret.  Det er derimod et spørgsmål om at staten bryder
> med sit eget princip om at bruge åbne standarder i
> kommunikationen med borgerne.

> [ Erik Lange ]
>
> Det er det.  Men det du præsenterer ovenfor handler ikke om
> ophavsret, men om åbne standarder.

Det handler om åbne standarder, men også om det offentlige
forums "modenhed" eller evne til at forstå problemstillingen.

=== hvis du har travlt så behøver du ikke at læse resten ===

Hvor mange af os er ikke løbet ind i en person, som intetanende naivt
har sagt, jamen er Microsoft da ikke en standard? Keld forsvarer det med
at det er en de-facto standard. Der har han jo en pointe, må man sige!
Prøv at sammenligne med tændrør, elektriske pærer, brødristere, eller
find selv eksempler.

Microsoft taler i sine reklamer om, at
de giver kunderne fordelen ved standarder.

Så hvad gør man ved det? Det er jo en samfundsfordel
at firmaerne opfinder noget nyt, og man kan jo ikke
forbyde MS-produkter. Ikke engang ud efter at have bevist
at det er et dårligt produkt (den påstand kan jo få
masser af folk op af stolene, nu har de lige lært, hvordan
man gør, og så kommer jeg og ser ned på deres fine system).

Det er så svært at bekæmpe analfabetisme og anden uvidenhed, så SSLUG og
den IT-politiske fraktion skal altså være klar over, at det er enorme
kræfter, vi er oppe imod.

Det kan endog somme tider se ud, som om leverandører anser
det for en fordel at holde publiken hen i analfabetisme.

(Til orientering, hentet fra MS-Website hvor jeg hentede
PDF-filer om hvordan man sikrer en MicroSoft Server. Jeg
føler, at det er så frækt og groft, at det får mig til
at tænke tanker som demagogi, bedrageri.)

Dine it-projekter vokser  -  Dine budgetter skrumper.
Visual Studio .NET        -  Windows Server 2003.

Få træning i

De nye standarder for produktivitet og sikkerhed
Integration og samarbejde. Implementering og administration.

og se nærmere på det kommende Microsoft Office System.

Kom til Microsoft TechDays 2003 ...
Tilmelding i dag (etc.)