Re: [FORENING] itpolitik META

Erik Lange skrev:

> Herhjemme er staten ved at opbygge en ny tjeneste -
> Phonofile - der skal tilbyde al dansk udgivet musik til
> borgerne via en service a la den Apple lancerede for nogle
> uger siden med stor succes.
>
> Denne tjeneste skal efter planerne også kunne bruges af
> borgerne via bibliotekerne, så bibliotekerne ikke behøver
> indkøbe fysiske eksemplarer af alle værker der udgives,
> for at låne disse ud til borgerne.
>
> Når nu denne tjeneste benytter MS-DRM, der udelukker andre
> end MS-brugere fra at benytte den, er det så ikke relevant
> for Linux-brugere?

Jo.  Det vil jeg da mene.  Men det er ikke et spørgsmål om
ophavsret.  Det er derimod et spørgsmål om at staten bryder
med sit eget princip om at bruge åbne standarder i
kommunikationen med borgerne.

> Jeg troede det var relevant for Linux-brugere, at kunne
> benytte offentlige informationsudbud, på lige fod med alle
> andre borgere

Det er det.  Men det du præsenterer ovenfor handler ikke om
ophavsret, men om åbne standarder.

Jacob
--
"It's not a question of whose habitat it is,
 it's a question of how fast you hit it."