Re: [FORENING] Re: [ANNOUNCE] Hyggemøde 13/5: SQL og Open Source databasenPostgreSQL

On Wed, 7 May 2003, Jan Jensen wrote:

> Hej,
>
> Hvad med alle os medlemmer fra Jylland (og Fyn) som ikke sådan lige
> kan komme til hyggemøde på Østerbro?

He - der er en grund til at det hedder Skåne-Sjælland :-)

> Kan der laves noget i stil med de herlige streams fra Linuxforum, så vi
> (fjernmedlemmer) også kan deltage lidt på afstand?
> Et videokamera og lidt HDD plads, så er den vel klaret ;-)

Det er ikke helt sandt. Der skal også være folk til at betjene tingene
(følge rundt, interleave slides, mv), sætte dem op, sørge for internet
adgang og encode til de rigtige strømme, mv. Rimeligt kompliceret.

Det kan naturligvis løses, men spørgsmålet er om vi kan finde de
nødvendige (person) ressourcer.

> Der er så mange herlige foredrag m.m., som jeg kunne lære en masse af at
> se.

Hvad med høre? Lægger Hans ikke stadig de fleste online som lyd, eller er
det slut?

> Alternativet er selvfølgelig, også, at være medlem af en lokal gruppe, men
> det forholder sig vel således, at det kun er sslug, som der rigtig sker
> noget
> spændende i - foredrag, hyggemøder m.m.

SSLUG har et stort befolkningsgrundlag. Det kunne være interessant med en
diskussion af hvordan man kan drage "fjern"nytte af sslug. Indtil da,
synes jeg da man skal være medlem af begge dele :-)

Mads

The low quality of [MP3] files should prevent this format from threatening
control of our intellectual property. Why would anyone listen to a sub-CD
quality song when they can easily buy the CD at the local Tower Records?
                               - RIAA head, Hillary Rosen, March 1997