Re: [FORENING] FYI: Valget i morgen - hvad jeg stemmer

On Sun, 4 May 2003, Preben Bille Brahe wrote:

> Jeg synes man skal lade være - der er et dobbelt pres ved at bryde anonymiteten
> :
>
>   * "Du bør stemme som jeg stemmer" - retten til at stemme er personlig
>
>   * "Jeg vil godt bryde anonymiteten - så det bør du også" - anonym
> stemmeafgivning er i et demokrati en ret

Nu er I (mindst) to der har udtrykt at I opfatter det som udemokratisk at
jeg melder ud (teknisk set mener jeg ikke Kurt har skrevet hvem han
stemmer på, kun hvem han finder det _muligt_ at stemme på) hvem jeg
stemmer på. Jeg kan ikke rigtigt forstå hvorfor? Jeg vil gerne. Kunne du
forklare mig hvorfor det er udemokratisk? Jeg bad ikke nogen redegøre
for hvad _de_ vil, men præsenterede hvem jeg ville stemme på og hvorfor.
Det er klart at jeg ønsker at påvirke andre. Jeg mener at jeg gør det på
en meget klar og ærlig måde som andre fuldkommen kan vælge at ignorere
eller lade sig inspirere af som de lyster. Argumentet er simpelt: Her er
mine favoritter.

Forklar mig hvorfor det er et problem. Jeg vil gerne forstå det og det er
absolut seriøst ment. Jeg dummer mig ofte - det er til at bære hvis jeg i
det mindste en gang imellem lærer noget af det.

Mads

Estimates of online gamers in the United States alone run as high as 15 to
20 million people.
                                      - Jon Katz, Slashdot, on youth culture.