Re: [FORENING] Reelt valg og medlems demokrati?

"Peter Makholm" <sslug@sslug> wrote in message

> Jeg har ofte talt om forskellige muligheder for at lave en bedre
> vudering af medlemstallet.

jeg er ikke sikker på at interessen for at kende det virkelige antal, er
overvældende stor. men med det nuværende system er det utrolig nemt
for enhver, der måtte ønske det at så tvivl om sslug's størrelse:
" nej de har ikke 6000 medlemmer, de har 6005, jeg meldte mig ind
5 gange igår"
det er muligt den gik i den "datalogiske hippietid" ,som man nok må
erkende er forbi. jeg tror man må gøre op med sslug som gratis-klub
og opkræve en eller anden form for kontingent, hvilket igen vil kræve
noget administration, men jeg tror ikke der er nogen vej udenom.
et forslag kunnne være: 20kr for indmeldelse 60kr om året, som går
fra 1/1 til 31/12. meldr man sig ind i juni skal man så af med 20 + 30kr.
man får så en signatur der er  gyldig resten af året. hvis alle på den måde
har en entydig id, kan de med den i hånden tilmelde feks. 2 eller 3
adresser.
når alle har en unik id kan man lave et web-baseret afstemningsystem, ingen
har sagt det er nemt, men hvis andre kan, kan vi vel også. jeg ved godt at
ovenstående er et fundamentalt brud med sslug's fortid, men man kan ikke
kører en forening med så mange medlemmer uden en eller anden form for
administration, mange teknisk orienterede mennesker( og mig) får røde
knopper bare de hører ordet administration, men der er ingen vej udenom,
hvis vi ønsker magt som vi har agt.

mvh
stig