Re: [FORENING] Status for www.sslug.dk

On Sun, May 04, 2003 at 09:43:39 +0200, E. Sjørlund wrote:

> "Frank Damgaard" <sslug@sslug> wrote in message

> Har det den store betydning, hvis disken primært bliver brugt til fx. at
> spejle images?
> Jeg tager en Barracuda (120GB) med, så kan du jo overveje sammen med de
> andre admins, om I vil tage imod den, evt. blot i en overgangsperiode.
> (Det virker på mig lidt fjollet at anskaffe nye SCSI diske til den gamle
> controller.)

Mine erfaringer viser at selv en nyere IDE disk ikke er så "hurtig"
i multiprocess sammenhæng som en ultra-wide-scsi disk, og
forskellen kan mærkes under brug.
Og selv med ultra wide SCSI så er den "gamle" controller faktisk
ganske hurtig, og hurtigere end diskene kan følge med.

Men jeg anvender da selv IDE diske hjemme, kombineret med SCSI.
IDE er jo billigt, og derfor specielt egnet til store datamængder der
ikke anvendes så ofte.
Vi har også haft IDE diske på sslug.dk. men når der var meget diskaccess
så blev det langsommere, og defor ønsket om SCSI.

admin kan sikkert bedre vurdere om IDE også kan anvendes som ekstra
diskplads til mirrors mv.

--
mvh Frank Damgaard  |