Re: [FORENING] Reelt valg og medlems demokrati?

"Stig Flensted" <sslug@sslug> writes:

> at man i linuxverdenen hvor komplekse udviklingsprojekter udføres pr mail
> af mennesker, der ofte aldrig har set hinanden, ikke kan lave et rimeligt
> mail-baseret afstemningssystem må undre. man kunne forfalde til den
> kætteriske tanke at man ikke ønsker at finde ud af hvor mange medlemmer,
> der reelt gemmer sig bag de 6000  mail-adresser.

Jeg har ofte talt om forskellige muligheder for at lave en bedre
vudering af medlemstallet.

Med hensyn til mail-baserede afstemningssystemer, så er det noget der
bliver diskuteret hvert år i ugerne op til årsmødet. Der er det bare
for sent at lave noget til det aktuelle årsmøde og efter årsmøde er
interessen ikke til stede.

Personligt har jeg ikke tid eller overskud til at være aktiv i
projektet, men som tidligere vil jeg da gerne se folks mere
gennemarbejdede forslag. Hvis de interesserede sætter sig sammen nu
kan det måske nås til næste årsmøde.

--
 Peter Makholm     |                The four letter word beginning with L?
 sslug@sslug |                It's life, love, libc or lisp