Re: [FORENING] Reelt valg og medlems demokrati?

On Sat, May 03, 2003 at 20:19:42 +0200, Stig Flensted wrote:

> fremfor at sige ' hvad er der af fordele' kommer straks alle parader op '
> det er svært'.
> ingen har sagt at det er nemt, men hvis en brøkdel af den energi, der er
> blevet brugt
> på ævl og kævl om hvem, der kan og ikke kan hvad og hvorfor, var blevet
> kanaliseret

Ingen har endnu tilbudt arbejdskaft, og dette er for stort til
en enkelt person (dette her er vist et stort projekt!)

Da der ikke er masser af foreninger der anvender elektronisk
afstemning, så er det langt vanskeligere, da vi ikke
har erfaringer fra andre vi kan bygge på.
Derimod det med generalforsamling osv. er der traditioner/kendte
regler, og man kan læse sig til det i bøger om foreningsret
med tips og detaljer.

Så nye vedtægter skal laves og tage højde for langt flere muligheder
og fejlmuligheder.
Vi skal have styr på entydig bestemmelse af medlemmer og "dobbelt"
medlemmer, samt afstemningsperioder.
Og hvad gør vi hvis noget "teknisk" svigter ?
Skal det hele gå om, skal valgperiode udvides osv.
Samtidig har vi ikke ansatte, så det administrative system
skal være til at overkomme for frivillig arbejdskraft.

Og så har jeg slet ikke nævnt noget om software endnu.

.... hmm, jeg syntes efterhånden jeg gentager mig selv for døve øren ;(

Hver gang vi skal have årmsøde/medlemsmøde brokker nogle sig
over at vi ikke har et elektronisk system, men det kommer
altså ikke af sig selv, der er meget arbejde der først skal laves.
Godt nok er medlemskab af SSLUG "gratis", men det fungerer altså kun
med frivillig arbejde af medlemmerne samt velvillige sponsorer
når der skal betales for noget.

--
mvh Frank Damgaard  |