Re: [FORENING] Hvor bliver "valgtalerne" af?

Mads Bondo Dydensborg wrote:
On Sat, 3 May 2003, Kristian Vilmann wrote:

Hvis I ikke alle 8 skulle blive valgt - hvis der skulle blive valgt nogen I ikke kan lide, så kan nogen af jer, f.eks. 3 stykker trække jer, og derefter svine de tilbageværende til i en periode og så lave et mistillidsvotum til dem.

[...]

Og der skilles vi nok, Kristian. Ligesom jeg egentlig aldrig gad forklare
nogen hvorfor det var et problem at den gamle bestyrelse var
"observatører" (_og_ blandede sig) i hvordan den nye bestyrelse skulle
konstitueres, så gider jeg faktisk ikke forsøge at forklare dig hvorfor
det der foregår nu er et problem for demokratiet (i SSLUG). Hvis du ikke
selv er klar over det, så kommer du nok aldrig til at forstå det.

Spørgmålet er vel nok hvem der ikke forstår hvad.
Men nej, jeg forstår nok aldrig din udlægning hvis ikke du vil forklare mig det.
Umiddebart vil jeg nok bare mene at din tolerancetærskel i visse henseeender er højere end min.

I bund og grund opfatter jeg din (og andres, f.eks. Gitte og Peter Makholms) holdning til "total enighed" som en holdning der ikke levner plads til mindretalssynspunkter _eller_ deres repræsentation. Jeg synes det er ret tydeligt fra det I/de har sagt og gjort.

Det er skadeligt for demokratiet når man ikke levner plads til mindretalssynspunkter. Så bliver det til flertalsdiktatur. Det er temmeligt banalt.

At levne plads til mindretalssynspunkter og deres repræsentation er ikke "tolerant" i mine øjne, men en forudsætning for et aktivt demokrati.

Hvornår har jeg givet udtryk for en holdning der er "total enighed" ???
Alle steder hvor der diskuteres med mere end 1 (d.v.s. alle diskussioner vel nærmest?) kan man ikke forvente at folk er enige.
Men kan kan forvente at folk er samarbejdsvillige og deltager i diskussionen. Ikke klapper i og ikke giver udtryk for sine holdninger og meninger (her snakker jeg ikke onm enkelt-stående tilfælde men om generelle tilfælde). Det er i hvert fald hvad jeg forventer mig at et samarbejde (generelt). At folk er samlet for at samarbejde. (Nogle udtrykte noget om PLIGT her på listen tidligere - jeg er enig i dette!).

Samarbejde er i mine øjne:
- At man siger hvad man mener
- At man kommer med sine holdninger
- At man er ærlig
- At man giver udtryk for sin utilfredshed (hvis en sådan findes) så denne ikke spærrer for fortsat samarbejde

Jeg synes ikke 4 ovenstående punkter er hverken urimelige eller specielt svære at leve op til. Synes du Mads?

Det er sådan set de 4 ting jeg går til valg på. Og så min erfaring, de ting jeg står for, det faktum at jeg synes SSLUG er en kanon LUG og at jeg gerne vil være med til at bringe SSLUG ind i det nye årtusinde (for der halter vi en smule bagefter - synes jeg).

/Gitte