FYI: Valget i morgen - hvad jeg stemmer

For dem der er interesserede, kan jeg oplyse at jeg personligt i morgen
stemmer på:

1. Frank Damgaard
2. Klavs Klavsen
3. Martin Wahlén

og ikke flere.

Jeg stemmer primært ud fra en interesse i den "it-politiske" fløj (dermed
ikke sagt at ovenstående _er_, eller _kun_er_ it-politik-folk. Det er bare
"de bedste" for mig). Det gør jeg af flere årsager:

-  Jeg mener at det it-politiske i øjeblikket er det vigtigeste arbejde
   for at udbrede Linux. Jeg har i 1999 sagt at "server applikationerne
   er ikke vigtige - enhver anstændig leverandør med respekt for sig selv
   vil komme til Linux - det vigtige er spillene, ellers får vi aldrig de
   unge med". Idag mener jeg faktisk at man kan sige at "det tekniske er
   ikke specielt vigtigt; det vigtige er at vores muligheder for at bruge
   Linux ikke fjernes igennem lovgivning, mv, som gør Linux og lignende
   systemer til en kurositet _i_forhold_til_almindelige_mennesker_".

-  Ovenstående er de personer jeg her størst tillid til vil sørge for
   at SSLUG har en aktiv it-politisk fløj og ikke kanøfle it-politiken.
   Herunder erfaringer fra folk der ikke er født med en computer imellem
   fingrene men har nogen erfaringer fra det virkeligt politiske liv.

-  SSLUG er en faktor i dansk it-politik. Ikke at udnytte det er dumt og
   nærmest at modarbejde udbredelsen af Linux i DK, i direkte modstrid med
   SSLUGs formål.

-  Det tekniske i SSLUG vil altid være repræsenteret - i bund og grund er
   vi en bunke nørder, der er ingen fare for at det vil blive
   undertrykket!

Jeg vil beklageligvis ikke være til stede til selve valget og vil således
ikke have mulighed for at uddybe mine synspunkter.

Mads

You know you're a Linux geek when...

    You feel an undefined sense of shame when the advice you give on
    Windows 9X works.

                                                     - segfault