Re: [FORENING] Reelt valg og medlems demokrati?

On Sat, 3 May 2003 16:29:00 +0200, "Stig Flensted"
<sslug@sslug> wrote:

>med den indstilling du lægger for dagen er det mig en gåde,hvorfor du ikke
>selv stiller op. og inden propertionerne helt skrider så må man husker at af
>6000 medlemmer stemmer ca. 30 (0,5%). hvis man virkelig vil have et
>repræsentativt demokrati må bestyrelsen se at få lettet sig og indfører et
>emailbaseret stemmesystem, så man med en højere stemmedeltagelse kan
>få et sandt billede af hvad de 6000 medlemmer, som så mange har travlt
>med at tage patent på, egentlig mener.

Altså er den eneste måde man må deltage i debaten er ved selv at
stille op? Skal vi ikke når nu vi er igang lade bestyrelsen bestemme
hvem der må stille op?

Medlemsdemokratiet har sandlig snævre rammer her i foreningen.

Når nu det kun er en halv procent der faktisk deltager er det jo også
klogt at holde kortene så tæt ind på kroppen som muligt. Man skal da
endelig ikke udbrede kandidaternes holdninger på forhånd. Tænk hvis
andre skulle få den ide at de faktisk kunne påvirke foreningen i andre
retninger.

Hvad med stoppe alt det demokratipjat og udnævne en despot i stedet
for.

Jeg er stolt af at være medlem i en forening hvor man kun må udtale
sig hvis man selv stiller op tilbestyrelsen og så kun kort på selve
det møde hvor man skal vælges. Det sikre jo at der altid er friske
krafter til at tage fat og man undgår helt dannelse af en magt elite.

Hvis nogen skulle være i tvivl er dette en helt igennem sakastisk
indlæg.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen