Re: [FORENING] Reelt valg og medlems demokrati?

Kurt Frederiksen <sslug@sslug> writes:

> Det er foragt for medlemmerne, foreningstraditioner og demokratiet i
> foreningen.

Og det er tydelig foragt for demokratiet at der absolut højst kan være
en tredsentyvendedel af medlemmerne i lokalet vi skal være i i
morgen. Det er en klar foragt for foreningstraditionerne at der
sikkert kun kommer en hundredetyvendedel af medlemmerne.

> Det er min holdning at vi som medlemmer skal sørge for at den gamle
> garde skiftes ud nu. Der var en gang hvor demokratiet i foreningen

Stort alle de opstillede kommer fra den gamle garde. Det er stor set
kun den gamle garde der plejer at komme til medlemsmøderne.

Jeg finder det absurd og foragteligt at stort set beskylde alle
opstillede til et valg for at være en junta der med udemokratiske
midler forsøger at overtage foreningen. Der har været rigelig
lejlighed for andre til at stille op.

Denne gang er der i det mindste ingen af de opstillede der med
kravsspecifikationer har formået at skræmme folk væk under
opstillingsperioden.

Medlemsdemokratien er fulgt og ret så venligst din foragt mod alle dem
der ikke ønsker at deltage i demokratiet.

Valgtaler burde være unødvendige. Folk på stemme ud fra det arbejde de
opstillede lægger i foreningen og hvad de står for. At stemme ud fra
hvad de lige kan hakke sammen på en aften er som at stemme til et
folketingsvalg på det parti med de flotteste valgplakater.

--
 Peter Makholm     |                                              What if:
 sslug@sslug |                Tanenbaum had convinced Linus that his