Re: [FORENING] Reelt valg og medlems demokrati?

On Sat, 03 May 2003 15:12:16 +0200
Kurt Frederiksen <sslug@sslug> wrote:

> Der har efter min mening været en sørgelig mangel på debat omkring de
> forestående valg. At kandidaterne i mange tilfælde ikke har følt at
> det var nødvendigt at udsende "valgprogrammer" finder jeg stærkt
> kredisabelt.
>
> Bestyrelsen skal varetage interesserne for omkring 6000 medlemmer,
> sekstusinde medlemmer! Og så finder man det ikke nødvendigt at
> fortælle om hvem man er og hvilket grundlag man stiller op?
>
> Det er foragt for medlemmerne, foreningstraditioner og demokratiet i
> foreningen.

Det er også foragt for demokrati og foreningstraditioner at, at du ikke
vil anerkende at man kan have en mere afdæmpet holdning til
bestyrelsesarbejde og bestyrelsesvalg end den du har.

Hvis du finder at der  er kandidater der ikke lever op til dine krav
omkring  udsendelse af forkromede politiske manifester, så kan du jo
bare lade være med at stemme på dem, men at kalde det foragt for
demokratiet er latterligt. Det handler dybest set om at der er nogen der
har en anden mening en dig om hvordan bestyrelsesarbejde og
bestyrelsesvalg skal foregå.

Den mening er du velkommen til at have men at tage 6000 medlemmer,
forningstraditioner og  demokratiet som gidsel for den og kalde folk der
tænker anderledes, se det er ike bare moral det er dobbeltmoral. Vi kan
her i foreningen tydelighvis kun få lov at være demokratiske på din måde
hvis det skal stå til dig.

Demokrati handler ikke kun om lige ret til at være ueninge i meninger
det handler i ligeså høj grad om uenighed i framgangsmåder strategier
og om retten til at holde kortene tæt ind til kroppen.

En ting du måske skulle overveje er at når der ikke er så mange bastante
udmældinger så kunne det jo være et udtryk for at folk efter alt den
ballade ikke ønsker at sætte sig for makant på nogen syspunkter, så der
bliver bedst mulige chancer for at op et godt samarbejde i den nye
bestyrelse

Men knap så venlig hilsen

--
Poul-Erik Andreasen