Reelt valg og medlems demokrati?

Der har efter min mening været en sørgelig mangel på debat omkring de
forestående valg. At kandidaterne i mange tilfælde ikke har følt at
det var nødvendigt at udsende "valgprogrammer" finder jeg stærkt
kredisabelt.

Bestyrelsen skal varetage interesserne for omkring 6000 medlemmer,
sekstusinde medlemmer! Og så finder man det ikke nødvendigt at
fortælle om hvem man er og hvilket grundlag man stiller op?

Det er foragt for medlemmerne, foreningstraditioner og demokratiet i
foreningen.

Det er min holdning at vi som medlemmer skal sørge for at den gamle
garde skiftes ud nu. Der var en gang hvor demokratiet i foreningen
kunne dækkes af samtaler over pizza, øl og vand, men med 6000
medlemmer er den tid forlængest forbi. Medlemmerne af de tidligere
bestyrelser har ikke magtet at løfte opgave med at sikre demokratiet.

Jeg vil anbefale at man stemmer på følgende kandidater:

Frank Damgaard
Klavs Klavsen
Kristian Vilmann
Martin Wahlén

Som nogen måske har bidt mærke i er jeg ikke enig med Kristian Vilmann
i mange ting. Jeg mener dog at han vil være et aktiv for SSLUG i den
kommende bestyrelse på linie med de tre øvrige.

Peter Toft ser jeg nødigt i den kommende bestyrelse. Han har gjort
meget godt for SSLUG i de forgangne år ingen tvivl om det, men det er
min opfattelse at han også er en meget stor del af de problemer det
seneste halve år har budt på. En kommende bestyrelse med Peter Toft
vil efter min overbevisning blive en polariseret bestyrelse med
begrænset handlekraft.

Jeg synes vi i fremtiden skal kræve at kandidater til tillidsposter i
foreningen på listerne argumentere for deres holdninger, så vi får
reelle valg. Det er ikke rimeligt eller demokratisk at vi skal trække
lod på baggrund af 30 sek. fremlæggelse på det møde hvor kandidaterne
skal vælges.

PS: I lyset af det systemnedbrud SSLUG oplevede er der måske
kandidater, som ikke har haft mulighed for at fremlægge deres
holdninger. Det er yderst beklageligt, men en realitet. Dette skal
selvfølgelig ikke komme kandidaterne til skade.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen