Re: [FORENING] Hvor bliver "valgtalerne" af?

Mads Bondo Dydensborg wrote:
On Sat, 3 May 2003, Kristian Vilmann wrote:

Hvis I ikke alle 8 skulle blive valgt - hvis der skulle blive valgt nogen I ikke kan lide, så kan nogen af jer, f.eks. 3 stykker trække jer, og derefter svine de tilbageværende til i en periode og så lave et mistillidsvotum til dem.

[...]

Og der skilles vi nok, Kristian. Ligesom jeg egentlig aldrig gad forklare
nogen hvorfor det var et problem at den gamle bestyrelse var
"observatører" (_og_ blandede sig) i hvordan den nye bestyrelse skulle
konstitueres, så gider jeg faktisk ikke forsøge at forklare dig hvorfor
det der foregår nu er et problem for demokratiet (i SSLUG). Hvis du ikke
selv er klar over det, så kommer du nok aldrig til at forstå det.

Spørgmålet er vel nok hvem der ikke forstår hvad.
Men nej, jeg forstår nok aldrig din udlægning hvis ikke du vil forklare mig det.
Umiddebart vil jeg nok bare mene at din tolerancetærskel i visse henseeender er højere end min.

I bund og grund opfatter jeg din (og andres, f.eks. Gitte og Peter Makholms) holdning til "total enighed" som en holdning der ikke levner plads til mindretalssynspunkter _eller_ deres repræsentation. Jeg synes det er ret tydeligt fra det I/de har sagt og gjort.

Det er skadeligt for demokratiet når man ikke levner plads til mindretalssynspunkter. Så bliver det til flertalsdiktatur. Det er temmeligt banalt.

At levne plads til mindretalssynspunkter og deres repræsentation er ikke "tolerant" i mine øjne, men en forudsætning for et aktivt demokrati.

Hvor er det jeg skriver at jeg vil have total enighed? Hvis jeg har skrevet det vil jeg gerne rette op på det. Selvfølgelig kan 6+2 mennesker ikke altid være 100% enige.

Du skriver noget andet, men mellem linierne er din dagsorden klar; det
handler om at SSLUG skal have en bestyrelse hvor uenighed ikke må findes
(ligesom i de goe-gamle-dage-på-dtu), hvor mindretalssynspunkterne ikke må
være repræsenteret og hvor man kan have det sjovt mens man klapper
hinanden på ryggen i lykkelig enighed. Og, du er klar til at gentage
farcen fra foråret om nødvendigt for at nå det mål. Øv siger jeg bare.

Du må have et højst besynderligt mail-program.

Er det meningen det skal være morsomt?

Det må du selv om. Jeg kan bare ikke genkende din udlægning af det jeg skrev.

Iøvrigt skulle jeg mene at jeg for et par dage siden skrev noget i retning af at jeg nok ikke gider være den der råber højt igen.
Læste du det? Eller stod der noget andet i den udgave du fik?

Du har retorisk vendt 100% på et par dage - det er ikke troværdigt i mine øjne. Slet ikke. At skrive en valgpræsentation der er i dimentral modsætning til det du iøvrigt har udtrykt over det sidste halve år er i bedste fald useriøst, i værste fald decideret uvederhæftigt.

Nix.
Jeg vil have ro i SSLUG nu. Ellers dør SSLUG.
Jeg vil være medlem af en LUG, hvor jeg ikke har en grum fornemmelse af at mit medlemsskab bliver brugt til at drive en personlig kæphest frem.
Jeg vil ikke have at manglende kommunikation bliver kaldt uenighed.

/kristian