Re: [FORENING] Hvor bliver "valgtalerne" af?

On Sat, 3 May 2003, Kristian Vilmann wrote:

> [...]

[...]

> Spørgmålet er vel nok hvem der ikke forstår hvad.
> Men nej, jeg forstår nok aldrig din udlægning hvis ikke du vil forklare
> mig det.
> Umiddebart vil jeg nok bare mene at din tolerancetærskel i visse
> henseeender er højere end min.

I bund og grund opfatter jeg din (og andres, f.eks. Gitte og Peter
Makholms) holdning til "total enighed" som en holdning der ikke levner
plads til mindretalssynspunkter _eller_ deres repræsentation. Jeg synes
det er ret tydeligt fra det I/de har sagt og gjort.

Det er skadeligt for demokratiet når man ikke levner plads til
mindretalssynspunkter. Så bliver det til flertalsdiktatur. Det er
temmeligt banalt.

At levne plads til mindretalssynspunkter og deres repræsentation er ikke
"tolerant" i mine øjne, men en forudsætning for et aktivt demokrati.

> Du må have et højst besynderligt mail-program.

Er det meningen det skal være morsomt?

> Iøvrigt skulle jeg mene at jeg for et par dage siden skrev noget i
> retning af at jeg nok ikke gider være den der råber højt igen.
> Læste du det? Eller stod der noget andet i den udgave du fik?

Du har retorisk vendt 100% på et par dage - det er ikke troværdigt i mine
øjne. Slet ikke. At skrive en valgpræsentation der er i dimentral
modsætning til det du iøvrigt har udtrykt over det sidste halve år er i
bedste fald useriøst, i værste fald decideret uvederhæftigt.

Mads

Faced with the prospect of rereading this book, I would rather have my brains
ripped out by a plastic fork
                 - Charles Cooper, ZD net, in review of sslug@sslug by Bill Gates.