Gittes "valgprogram"

Hermed følger min tanker og idéer til hvad SSLUG skal beskæftige sig
med i fremtiden.

Der skal fortsat være plads og mulighed for nye initiativer i SSLUG og
dem bør bestyrelsen være med til at fremme og sørge for at disse
initiativer har et grundlag at vokse ud fra. Det være sig plads på
webserveren, ekstra postlister etc. etc. Men de initiativer der allerede
er igang (møder og eksisterende postlister) skal "holdes igang". Man kan
ikke tvinge folk til at komme til de forskellige møder, men man kan
opfordre dem til det (jo jeg tror der sidder mennesker derude der ikke er
klar over at de "bare" kan dukke op til møderne - dem skal vi ha' med).

Jeg forsøgte i slutningen af 2002 at inddrage andre LUG'er i arbejdet med
pressemeddelser og dette arbejde mener jeg bør fortsætte. SSLUG er ikke
den eneste LUG i dette land og det skal vi huske på! Udover at jeg synes
det er en god idé med fælles pressemeddelser, mener jeg dette samarbejde
bør udvides indenfor foreningens formål og det vil jeg gerne arbejde
for.

En meget vigtig ting der står langt oppe på min "SSLUG-ToDo" liste er at
finde et godt arbejdsgrundlag for det it-politiske i foreningen. Der har
hersket en hel del kaos på dette område og foreningen bør finde ud af
hvordan den gerne ser dette arbejde bliver udført i fremtiden. P.t. er
det sådan at bestyrelsen skal godkende alt der bliver sendt ud i
foreningens navn (hvilket jeg finder helt rimeligt) men der er en del
medlemmer der har udtryk utilfredshed med dette (idet det forlænger
arbejdsgangen en hel del). Jeg mener ikke udvalgte medlemmer skal have
"carte blanche" til at udtale sig på foreningens vegne, men at det vil
være en god idé at udforme arbejdsgrupper der på et medlemsmøde får
mandat til at udtale sig på foreningens vegne indenfor et bestemt
område.

Til daglig arbejder jeg med at lede udviklingen af et Open Source projekt.
Jeg har gennem mit arbejde fået en stor erfaring med Linux, Open Source
og "ekstern ledelse" (når der udvikles via internettet må der andre
kommunikationsformer i brug end "under 4 øjne"). Jeg er vant til at
samarbejde med mange forskellige mennesker og er også vant til at man ikke
altid er lige enige om alt. Problemer og konflikter bør løses med
kommunikation. Skulle problemerne alligevel vokse sig større end
bestyrelsen magter, mener jeg at medlemmerne bør inddrages.

Jeg føler mig godt rustet til at løfte opgaverne i bestyrelsen og har
prøvet det før. Jeg mener ikke vi skal "tilbage til gamle dage" men SSLUG
skal være en forening for _alle_ og alle medlemmer bør føle at SSLUG er
deres forening! Derfor er det vigtigt for mig at foreningen arbejder bredt
og arbejder med ting som medlemmerne kan stå inde for.

--
Gitte Wange
Email: sslug@sslug

The package said "requires Microsoft Windows 95 or better" - I don't
understand why it doesn't work on my pocket calculator!