Re: [FORENING] Hvor bliver "valgtalerne" af?

On Wed, 30 Apr 2003, Kristian Vilmann wrote:

> Ja. Hvis du vil udtrykke det sådan. Der er ingen lov mod at nogle
> opfører sig som du beskriver her.

> Jo. Det synes jeg nu det har.

Og der skilles vi nok, Kristian. Ligesom jeg egentlig aldrig gad forklare
nogen hvorfor det var et problem at den gamle bestyrelse var
"observatører" (_og_ blandede sig) i hvordan den nye bestyrelse skulle
konstitueres, så gider jeg faktisk ikke forsøge at forklare dig hvorfor
det der foregår nu er et problem for demokratiet (i SSLUG). Hvis du ikke
selv er klar over det, så kommer du nok aldrig til at forstå det.

Du skriver noget andet, men mellem linierne er din dagsorden klar; det
handler om at SSLUG skal have en bestyrelse hvor uenighed ikke må findes
(ligesom i de goe-gamle-dage-på-dtu), hvor mindretalssynspunkterne ikke må
være repræsenteret og hvor man kan have det sjovt mens man klapper
hinanden på ryggen i lykkelig enighed. Og, du er klar til at gentage
farcen fra foråret om nødvendigt for at nå det mål. Øv siger jeg bare.

Det er tydeligt for mig at en lang række af de personer der råber højest i
SSLUG ikke er stand til at acceptere synspunkter der afviger væsentlig fra
deres egne. Herregud, en teknisk diskussion er til at klare, men hvis det
handler om meninger der ligger ud over vi/emacs niveauet, så skal
"afvigerne" kanøfles. Vi har haft glæde af en række seriøse personers
velvilje til at stille op og lægge en arbejdsindsats i SSLUG. Personer som
Anne Østergård og Niels Elgaard Larsen, der er vant til at samarbejde på
trods af uenigheder og komme styrket ud af det, men dem er det nu lykkedes
at trætte så meget at de ikke orker at lægge deres kræfter her. De har
skullet lægge ryg til diffuse anklager om alt fra manglende svar på emails
(eksemplificeret ved Jacob Sparre Andersens totalt uværdige signatur)
til at deltagelse i SSLUGs bestyrelse udelukkende skete for at fremme egne
interesserer afsluttet med den totalt børnehaveagtige farce
mistillidsvotumet fra forleden var. Sgu ikke noget at sige til at voksne
mennesker ikke ønsker at deltage i den slags. Tilbage sidder vi med ønsket
om at lave flere roadshows. Nøj, hvor visionært.

> Din omskrivning af hvad vi får lavet tror jeg bare vi dør helt stille.

Jeg noterer mig at du (igen) skriver i vi form.

Mads

The fact is that far more crime and child abuse has been committed by
zealots in the name of God, Jesus and Mohammed than has ever been committed
in the name of Satan. Many people don't like that statement, but few can
argue with it.
- Kenneth V. Lanning, Supervisory Special Agent at the Behavioral Science
Institution and Research Unit of the FBI Academy (from Carl Sagan's, The
Demon-Haunted World)