Re: [FORENING] Hvor bliver "valgtalerne" af?

On ons, 2003-04-30 at 19:30, Kurt Frederiksen wrote:

> [...]
> til bestyrelsen selvfølgelig fører valkampen her.
>
> Dem der afgiver fuldmagt skal jo også have taget stilling inden mødet
> afholdes så hvad er det lige de ikke må få at vide om dit kandidatur?
>
> Hvad forestiller du dig sker på mødet? Hver kandidat får 1/2 time til
> at redegøre for sine holdinger og så et kvarter til spørgsmål per
> kandidat? Det giver ca. 9 timers møde + det uden om. Skal vi sige ca
> 12 timers møde?
>
> Nej vel. Jeg kan kun se få grunde til din holding. Den ene er at du
> ikke har tænkt dig om og det har jeg sandt at sige svært ved at tro.

jeg vil bare meget gerne se folk møde op!

> Den anden er at du ikke ønsker debat, det kan jeg til nød overbevises
> om. Den tredje grund jeg kan se er at du kun ønsker stemmekvæg til
> mødet.

Jeg synes du er særdeles ubehøvlet her. Det må stå for din egen regning
:-(((

> Uanset hvad grunden er så er listerne foreningens primære
> kommunikations middel og det bør derfor også bruges til debatten om
> hvilke holdninger kandidater til den kommende bestyrelse har om
> foreningens fremtidige virke.

Øh - du spørger om jeg "har kræfterne" - ja det har jeg, og det er
blevet kommenteret. Om jeg er fremtidens mand - jeg er god til at
samarbejde med folk og få samling på folk som gerne vil arbejde sammen.

Jeg har lagt mange tusinde timer i SSLUG - og har ikke tabt lysten til
at arbejde sammen med en masse gode folk og lave ting sammen vi tror på
betyder noget.

Du bad om visioner, du har fået en del af det. IMHO skal vi tilbage
og få opbygget en tillid og et fundament for SSLUG som sikrer at
der dels bliver lavet en masse igen - og at folk har tillid til at ting
lavet i sober respekt for de forskelle som er blandt folk i SSLUG.

SSLUG er i dag så stor en biks, at vi ikke kan forvente at alt bliver
læst på alle lister, derfor skal vi indrette os så gode initiativer ikke
tabes på gulvet. Der er klart en opgave.

Der skal laves en forretningsorden som tager højde for de erfaringer der
har været i SSLUG det sidste år. Vi er mange som har lært meget - godt
og skidt.

Vi skal også blive langt bedre til at få medie-bevågenhed på Linux og
Open Sovs. Det er vigtigt at få flere folk til at lære Linux-systemer -
dvs. uddannelse er vigtigt. Uden dette kan vi ikke skalere hurtigt nok.

Jeg kan se at vi kommer på den IT-politiske side til at lave en fortsat
indsats de kommende par år - det er klart ikke sådan at Open Source
passer ind i gængs lovgivning - nærmest tværtimod hvis vi spørger
medie-industrien... Vi kommer til at samarbejde med andre grupper for at
få tilstrækkelig kraft - jeg tror ikke på SSLUG alene kan vinde alle
slag, men jeg tror vi kan komme langt sammen!

--
Peter Toft <sslug@sslug>