Re: [FORENING] Hvor bliver "valgtalerne" af?

On Tue, 29 Apr 2003, Ask Holme wrote:

> godt godt hånd i hånd. Denne tilstand ønsker jeg da frem for alt at
> vende tilbage til, jeg synes lidt at du siger "vi skal fremaf" og derved
> smider en masse gode erfaringer i havet - det mener jeg kan vil være et
> tilbage skridt for SSLUG.

> Din ide med at de gamle dage ikke kan vende
> tilbage tror jeg ikke på, SSLUG er ikke et politisk parti, hvor man hele
> tiden er nød til at tænke i fornyelser og at holde på vælgerne. SSLUG er
> en forening - som ganske vist ønsker at udbrede kendskabet til linux,
> men det går jo ikke ud på at styrelsen skal kunne tvinge det ned over
> [...]

Du har ikke ret i at verden ikke har ændret sig. Verden har ændret sig.
Da jeg meldte mig ind i sslug - for 5 år siden - kunne man ikke køre
Oracle under Linux. Netop i dag har Oracle meddelt at de nu anbefaler
Linux frem for Unix og Windows. I dag er teknikken ikke problemet for
Linuxs udbredelse, undtagen på meget smalle områder som kun er naturlige i
en udviklingssituation.

I dag er problemet at Linux rammes på andre områder. Linux rammes f.eks.
af tanken om at almindelige mennesker ikke skal betros det ansvar det er
at råde over digitalt indhold skabt af tredjemand. At en computer er et
"farligt redskab" som almindelige mennesker kun kan få adgang til, hvis de
overvåges af myndighederne. I dag har vi i Danmark lovgivning der er
skruet sådan sammen at jeg godt må skrive til dig at hvis du vil lave et
bankrøveri, er det smart at købe et træningssæt der har været reklameret
for i en tilbudsavis, men jeg må ikke fortælle dig hvordan du kan lave en
sikkerhedskopi af din nye toto plade.

At arbejde for Linux's udbredelse kræver indsatser på områder der ligger
uden for SSLUGS oprindelige fokus og områder der rækker uden for en snæver
defintion af hvad Linux er. Det kræver personer i bestyrelsen der har de
nødvendige indsigter og kompetencer. Vi havde sådanne personer i
bestyrelsen, men det kræver et velovervejet valg, hvis vi skal have
sådanne igen.

Mads

Visit http://www.sexuallymutilatedchild.org/ a day when you feel strong