Re: [FORENING] Förslag till announce text

On Tue, 29 Apr 2003 21:41:18 +0200
Frank Damgaard <sslug@sslug> wrote:

> Der findes dog noget der hedder "foreningsret" (jura), og man
> kan på biblioteket låner bøger om dette emne.
> Kan være praktisk når man vil skrive nogle vedtægter til
> en forening; men ofte kan mindre gøre det....

Det ved jeg. Jeg har en stående på min reol:-)
Foreningsret er faktisk meget lidt jura og rigtig meget
traditioner, kotymer og gode råd, og det er ikke
noget vi "skal" rette os efter, i modsætning til
lovgivning.

Det man i øvrigt kan finde om mellemfolkelige foreninger kan ligge på teske.

--
Poul-Erik Andreasen