Re: [FORENING] Förslag till announce text

On Tue, 29 Apr 2003 12:02:57 +0200 (CEST)
Mads Bondo Dydensborg <sslug@sslug> wrote:

> Hele pointen med at danne foreninger er at man samles om en fælles sag og
> at man selv definerer hvad denne sag er og hvordan man vil nå den. De
> eneste regler der er relevante (udover at man ikke må have ulovligt formål
> og aktiviteter og den slags, naturligvis) er når man skal optræde over
> for tredjemand - især hvis det kræves at man er en juridisk person.
> Herunder overfor ting som banker og offentlige myndigheder. Både banker og
> offentlige myndigheder stiller som regel krav til foreninger, f.eks. at de
> skal se vedtægterne, mv, inden man kan oprette en konto, samt typisk skal
> [...]

Jeg er helt enig, jeg fremhæver det det jo netop fordi folk med mellemrum over for
mig fremhæver den ikke eksisterende foreningslov, som noget der har betyding for os
hvad enten den er dansk eller svensk.

--
Poul-Erik Andreasen