Re: [FORENING] Förslag till announce text

On 28 Apr 2003 21:14:17 +0200
Peter Toft <sslug@sslug> wrote:

> Vi har med vilje vedtaget
> http://www.sslug.dk/forening/stadgar/stadgar.shtml#ss4.5
> så vi undgår dels at glemme hvad der skal ske og undgå
> alt for megen diskussion om det.

Ja men efter de punter der står i vedtægterne er valg af
dirgent punkt 3, og "Konstaterande av mötets beslutsmässighet"
 er ikke på som noget punkt.

I øvrigt siger vedtægterne ikke noget om rækkefølgen at de
15 nævnte punkter, de kræver bare at de alle bliver behandlet.
Jeg mener også at vi af andre årsager har byttet om på tingende.

Jeg har foresten fundet en ganske interessandt site
i den forbindelse.

http://www.immi.se/foreningskunskap/

En gennemlæsning afslører at det omstridte
punkt 5 helt klart er dansk inflydelse. Svensk
mødetradition har tilsynelade ikke tradition
for at ærklære beslutningsdygtighed. I stedet
optræder typisk en forespørgsel om rettidig indkaldelse.
og den ligger typisk længere nede på dagsordenen.

En ting der i øvrigt slår mig er at Sverige tilsyneladende
lige så lidt som Danmark har nogen foreningslov.

--
Poul-Erik Andreasen