Re: [FORENING] Frågor till de som ställer upp i valet

In <sslug@sslug> Martin Wahlén <sslug@sslug> writes:

>Kan du sammarbeta med andra i en styrelse?

Ja, det mener jeg. Jeg har tidligere siddet i andre bestyrelser, og
har ikke haft samarbejds-problemer der.

Ganske mange af der indtil nu har meldt sig som kandidater kender
jeg godt, og vi har altid kunnet finde en god og produktiv måde
at arbejde sammen på.

>Vilken roll syns du att bestyrelsen skall ha i SSLUG?

Bestyrelsen skal repræsentere SSLUG's medlemmer udadtil, og tage
ansvaret for at lægge de store linier for hvad SSLUG skal være for en
forening. Bestyrelsen hverken kan eller skal lave alt arbejdet selv -
der er heldigvis utrolig mange "ildsjæle" i SSLUG indenfor alle mulige
områder, som er meget bedre til at tage sig af de enkelte projekter
end lige bestyrelsen. Men det er bestyrelsens opgave at afgøre hvilke
aktiviteter der hører hjemme i SSLUG - og hvilke vi måske skal støtte,
men overlade til andre at stå i spidsen for.

>Skall man delegera arbetet i it-politik till en talesperson?

I første omgang synes jeg bestyrelsen skal forsøge at udstikke nogle
retningslinier for, hvilke IT-politiske aktiviteter det er at SSLUG
skal fokusere på. IT-politik er et enormt område, og det er langt fra
alt der har nogen umiddelbar relation til Linux, Open Source Software
eller SSLUG.

Når det er klaret, tror jeg det vil være naturligt for bestyrelsen at
uddelegere opgaver til den eller de personer, som har interesse og
evner til at løfte dem.

Dette gælder i øvrigt ikke kun på det IT-politiske felt, men
generelt. Jeg ser ikke nogen grund til at IT-politikken skal have
sær-status.

>Om det uppstår en konflikt i bestyrelsen, hur skall man hantera den?

Som i enhver anden bestyrelse: Først diskuterer vi sagen, og hvis
ikke man bliver enige stemmer vi om det. Princippet hedder
"demokrati", og har vist sig at fungere forbavsende godt :-)

>Om det uppstår en konflikt mellan vissa medlemmar och bestyrelsen, hur
>skall man hantera den?

Det synes jeg er svært at give et standard svar på - det afhænger
jo af hvad det er for en konflikt. Løsningen kan være alt fra en
åbenhjertig samtale med vedkommende til en eksklusion.

Henrik
--
Henrik Storner <sslug@sslug>