Re: [FORENING] Frågor till de somställer upp i valet

On ons, 2003-04-16 at 11:29, Martin Wahlén wrote:
> Kan du sammarbeta med andra i en styrelse?

Alle som er stillet op - ja!

> Vilken roll syns du att bestyrelsen skall ha i SSLUG?

Samlende funktion. Varetage at foreningen udvikler sig
i en retning som medlemmerne kan stole på og være stolte af.

> Skall man delegera arbetet i it-politik till en talesperson?

Ikke umuligt. Dog er det bestyrelsens ansvar at dette foregår
på en måde hvor medlemmerne i SSLUG generelt ved hvad de
repræsenteres ved, og at der er bred opbakning til den linie.

IMHO skal der informeres langt bedre om hvad og hvorfor indenfor
itpolitik. F.eks. laver ca. 20-30 personer arbejde på sslug-pr men
repræsenterer ca. 6300 personer. Det kan vi gøre bedre.

Ud over det så mener jeg at Gittes eksempel (ophaveret) sidste år med at
lave koordinering mellem forskellige grupper og lave samarbejde om
initiativer skal have en større rolle. Det er ikke nødvendigvis SSLUG
alene som skal agere - vi skal ikke være bange for at kunne samarbejde
med andre grupper og få stærkere gennemslagskraft.

> Om det uppstår en konflikt i bestyrelsen, hur skall man hantera den?

Man diskuterer først og hører alles meninger. Er det ikke muligt at opnå
enighed så stemmer man om sagen på demokratisk vis.

Ud over det skal der laves en forretningsorden, der sikrer at
bestyrelsesmedlemmerne er enige om spilleregler, forventninger og at der
er en frihed til at agere som alle er enige om.

> Om det uppstår en konflikt mellan vissa medlemmar och bestyrelsen, hur
> skall man hantera den?

Det har el erfaring vist at det kan blive ødelæggende. Der tror jeg ofte
at bestyrelsen må mødes med de/den person(er) face-to-face. Diskussion
og forståelse er vejen frem.

I do not support software patents http://www.freepatents.org