Re: [FORENING] Vedtægter og tillidsposter

On Thu, 10 Apr 2003 15:04:44 +0000 (UTC)
Hanne Munkholm <sslug@sslug> wrote:

> [...]
> afsatte bestyrelse kunne finde på at fortie noget sådant - men,
> hypotetisk set kunne det sagtens være tilfældet.
>
> Derfor mener jeg det er interessant at vide hvordan man skulle have
> håndteret det ved medlemsmødet, hvis man skulle have ordnet disse ting
> også.
>
> Et lille bi-spørgsmål: Hvem er forpligtet til at fortælle den nye
> bestyrelse hvilke sådanne poster der findes? Martin
> (forretningsministeriet)?
>
> Hvis det nu ikke var et tidl. bestyrelsesmedlem der var valgt til
> forretningsministerium, hvordan foregår overlevering af al mulig

Som den bedst kan. Det er vigtigt at skelne mellem en hypotetisk "bæ"
situation og en hypotetisk vedtægtsmæssigt kritisk situation.
Vi kan ikke planlægge os ud af en "bæ" det er der simpelthen for mange
til:-) Vi kan håbe på at vi formår at holde vedtægterne så tilpas rigide
at der ikke opstår en kritisk situation.

Jeg synes også at det er en dålig løsning at lave en general-fyring, men det
en trods alt en løsning.

En ting man kunne overveje var at lave nogle bemærkninger til vedtægterne.
Når der kommer et punkt som misstillid på dagsordenen så er det måske ikke
alle der gennemtænker alle konskvenser af dette herunder især at vedtagelse
vil kræve interimsbeslutninger af forskellig art.

> Nå, nu kom jeg måske lidt langt væk fra emnet. Jeg kan bare ikke forstå,
> at man ikke kan forestille sig en hypotetisk situation, hvor det at man
> går så vidt som til at afsætte en bestyrelse, måske også kunne medføre
> at der skulle stilles spørgsmål om de "eksterne poster".

Jeg synes ikke du er langt væk fra emnet, uanset vi kan lide det eller ej vil SSLUG
sikkert vokse og vokse, og jo større forening jo mere ballade, så det er vigtigt at vi
gør os nogen erfaringer.  Problemet er vel grundlæggende et paradoks-problem
på den side vil vi geren have at foreningen ikke går helt i frø i en interims-periode
på den anden side vil gerne sikre os at elementer der er sat fra bestillingen også virkelig
bliver det.

---
Poul-Erik Andreasen