Re: [FORENING] Vedtægter og tillidsposter

In article <sslug@sslug>, E. Sjørlund wrote:

>  "Martin Wahlén" <sslug@sslug> wrote in message

<snip>

>  2. Enhver der får en mistillidsafstemning imod sig er valgbar på det
>  efterfølgende suppleringsvalg.
>  En naturlig konklusion må være, at der ikke er grund til at foretage sig
>  noget i den aktuelle anledning mht. de, der repræsenterer sslug udadtil -
>  det går jo nok alt sammen hvis vi blot lader det gå.

I den aktuelle situation er jeg enig med dig i at der sker ikke noget
ved at disse personer bliver siddende på omtalte poster nogle få uger
mere, og måske også efterfølgende - sidstnævnte er helt op til den
kommende bestyrelse at afgøre.

Men jeg mener ikke at punkt 2, som jeg citerer ovenfor, må betyde at
medlemsmødet ikke kan afsætte folk fra sådanne poster. Det mener jeg
medlemsmødet skal kunne, og jeg emner også at det er et problem at
medlemsmødet ikke ved, hvilke sådanne poster der findes.

Man kunne, som Poul-Erik Andreasen skriver, lade medlemsmødet afsætte
alle fra alle poster, og derefter tage stilling til hver enkelt post (er
posten vigtig for medlemmet vil de jo nok nævne den i sådan et
situation...)

Men det er jo ikke det vi ønsker (som default at afsætte folk), derfor
synes jeg egentlig det er et problem at medlemsmødet ikke har mulighed
for at vide, hvilke poster folk sidder på.

I teorien kunne een af de afsatte bestyrelsesmedlemmer i dag sidde på en
post, vi ikke ved noget om, som vedkommende ikke har nævnt for
medlemsmødet, og som medlemsmødet ville have afsat vedkommende fra, hvis
de havde vidst det.

Jeg kan på ingen måde i  praksis forestille mig, at nogle fra den
afsatte bestyrelse kunne finde på at fortie noget sådant - men,
hypotetisk set kunne det sagtens være tilfældet.

Derfor mener jeg det er interessant at vide hvordan man skulle have
håndteret det ved medlemsmødet, hvis man skulle have ordnet disse ting
også.

Et lille bi-spørgsmål: Hvem er forpligtet til at fortælle den nye
bestyrelse hvilke sådanne poster der findes? Martin
(forretningsministeriet)?

Hvis det nu ikke var et tidl. bestyrelsesmedlem der var valgt til
forretningsministerium, hvordan foregår overlevering af al mulig
information så?

Nå, nu kom jeg måske lidt langt væk fra emnet. Jeg kan bare ikke forstå,
at man ikke kan forestille sig en hypotetisk situation, hvor det at man
går så vidt som til at afsætte en bestyrelse, måske også kunne medføre
at der skulle stilles spørgsmål om de "eksterne poster".

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

BOFH excuse of the day: Recursivity.  Call back if it happens again.