Re: [FORENING] Digital signatur på fuldmagter?

Hanne Munkholm skrev:
> [...]

Koster det penge at have en kopi af de autoriserede
certifikatudstederes offentlige nøgler liggende?  Eller at
bruge denne kopi?

Jeg mener at denne type opgaver hører til hos valgudvalget
og ikke hos bestyrelsen.

> Enig, men vi må have en løsning for de skånske medlemmer
> også. De kan vel ikke få en dansk digital signatur, eller
> kan de? (og vil de...)

Nu er digitale underskrifter ikke et specielt dansk fænomen.
Jeg er for eksempel her til morgen blevet belært om at vores
lokale skattevæsen (det italienske) har brugt digitale
underskrifter i forbindelse med elektroniske selvangivelser
i de seneste tre år.  Og selv hvis der ikke er en officiel
skånsk myndighed der har til opgave at verificere folks
krypteringsnøgler, så er der vel ikke noget i vejen for at
vi til intern brug i SSLUG accepterer medlemmerne af
valgudvalget som certifikatudstedere.

Jacob
--
LDraw.org Parts Tracker FAQ: