Re: [FORENING] Vedtægter og tillidsposter

On Wed, 9 Apr 2003 21:29:40 +0000 (UTC)
sslug@sslug (Hanne Munkholm) wrote:

> <snip>

> OK så du siger at det er medlemsmødet der tager stilling. Hvordan får
> medlemsmødet de nødvendige oplysninger, hvis det kun er bestyrelsen der
> ved hvem der har hvilke tillidsposter?

Det er ikke noget principielt problem at medlemsmødet ikke for de
nødvendige oplysninger. Hvis ellers medlemsmødet husker at
foretage sig noget, kan det jo bare starte med at lave en generel
tilbagekaldelse af alle representationer der måtte være givet.
Og bagefter finde ud af  hvad der skal opretholdes.

Dybest set kan man alligevel ikke tvinge folk til at afgive oplysninger
uanset hvad man gør(totur måske:-)

> [...]

> Som sagt har jeg ingen planer om at vi skulle have haft afsat nævnte
> personer fra netop disse tillidsposter i mandags, men jeg synes egentlig
> det er lidt interessant at få styr på, hvordan det i givet fald skulle
> have foregået, da vi godt en anden gang kunne havne i en situation hvor
> det er et problem.

> Klart, jeg ville ikke have ind i vedtægterne at folk automatisk
> afsættes. Men måske ind i en procedure at medlemsmødet tager stilling
> til om afsatte medlemmer skal beholde hver enkel post de er i besiddelse
> af, jeg ved det ikke. Derfor spørger jeg ;)

Nu er situationer hvor der opstår mistilid til bestyrelsen jo ikke noget
der opstår hver dag, desuden er der det problem at "ballade" og de dertil
knyttede problemer typisk aldrig tager samme form fra gang til gang.
følgelig er det farligt at lave for uelasttiske regler. Jo mere rigide og konkrete
regler er jo større er riskoen for at man går i baglås.

Men jeg vil i øvrigt gerne tilkendegive at jeg mener det var en fejl at
medlemsmødet ikke tog stiling til forholdet i mandags. Nå det kan vi jo
betragte som et adelsmærke; foreningen har ikke så megen erfaring i de dele.

--
Poul-Erik Andreasen