Re: [FORENING] Digital signatur på fuldmagter?

"Ole Tange" <sslug@sslug> wrote in message
On Wed, 9 Apr 2003, Hanne Munkholm wrote:

>Eller at den er nem at forfalske.
Gælder det også de nye officielle signaturer?

>Ud fra diskussionen i mandags tror jeg, man vil kunne finde et stort
>flertal til generelt at acceptere digitale signaturer, som er er signeret
>af en af en offentlig myndighed eller to af de tilstedeværende.

Jeg vil mene, at man bør arbejde for at sslug kan få adgang til (gratis) at
verificere digitale signaturer, og derefter godtage en e-mail fuldmagt med
en sådan, verificeret signatur.
Fuldmagten kunne passende sendes til bestyrelsen senest dagen inden mødet,
så der var god tid til at verificere den elektronisk.

Det forekommer mig at være noget roderi, hvis man ikke alene skal finde en
at give fuldmagt, men også en anden, som har verificeret ens private nøgle.

Når vi nu får et offentligt nøglesystem, bør sslug også udnytte det.