Re: [FORENING] Vedtægter og tillidsposter

On Wed, Apr 09, 2003 at 15:27:48 +0200, Peter Makholm wrote:

> Det vil jeg bare mene er forkert. Martin er valgt med et bestemt
> mandat nemlig af få gennemført et valg til en ny
> bestyrelse. Ud over dette kan Martin ikke gøre noget som helst.

Der må vel også være muligheder for at træffe beslutninger
for at klare den daglige drift.
Tænk nu hvis sslug's  maskiner brænder sammen.
Han må kun indkalde til møde, men det er ikke muligt da der
skal tages beslutninger om maskiner, men det må han ikke....
(og backupen har han heller ikke, så han kan ikke udsende emails....)
Så ergo må der også være mulighed for at løse vigtige opgaver
vitale for foreningen.

Ligeledes må der kunne træffes beslutninger i sager der ikke kan vente
i 3-6 uger indtil bestyrelse er valgt.

> Jeg vil mene at de formelt set ikke kan handle på en bestyrelses vegne
> som ikke findes mere. Eftersom bestyrelsen er blevet afsat har vi også
> frataget dem enhver ret til at tegne foreningen, det må også gælde den
> ret de eventuelt måtte have uddelegeret.

godt, så afgår admin, www_admin og lukker og vi slukker for SSLUG
for alle er afsat pånær Martin ?
Og alle møder i SSLUG regi aflyses også ?
eller ?

> En ny bestyrelse bør også formelt set når den tiltræder vedtage at
> viderføre uddelegeringen af en eventuel ret til at tegne foreningen i
> bestemte henseender.

Det kan være lidt et problem med "uddelegeringer", men visse opgaver
kan man altså ikke bare lukke for, hvorimod andre opgaver kan man
neddrosle lidt og vente med til en bestyrelse kan træffe beslutninger
om emnerne, men derfor kan arbejde i aftalte møder/projekter godt
fortsætte.

PS.
Det kan godt være ovenstående er lidt overdrevet, men... :-)

--
mvh Frank Damgaard  |