Re: [FORENING] Vedtægter og tillidsposter

On Wed, 09 Apr 2003 15:27:48 +0200
Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

> Det vil jeg bare mene er forkert. Martin er valgt med et bestemt
> mandat nemlig af få gennemført et valg til en ny
> bestyrelse. Ud over dette kan Martin ikke gøre noget som helst.

Er du ikke lidt søvnig,

> Jeg vil mene at de formelt set ikke kan handle på en bestyrelses vegne
> som ikke findes mere. Eftersom bestyrelsen er blevet afsat har vi også
> frataget dem enhver ret til at tegne foreningen, det må også gælde den
> ret de eventuelt måtte have uddelegeret.

Det er en logik der kan forsvares,  men det springende punk er hvilken
prokura en representant optræde med. Hvis en representant ingen derekte
prokura har men kun har observerende og koordinerende funtioner så er
der ingen uddelegereing af ret følgelig  er der ikke noget der der kan
forsvinde fordi bestyrelsen bliver afsat.

Som jeg påpeger i et andet indlæg, vil det nok være klogt at den slags
representanter meddeler at foreningen befinder sig i en interims periode
og at de således ikke har nogen mulighed for at få evt beslutningsforslag
verificeret.

I øvrigt er der mig bekendt ikke nogen af SSLUG eksterne representanter
der har nogen form for prokura.

> En ny bestyrelse bør også formelt set når den tiltræder vedtage at
> viderføre uddelegeringen af en eventuel ret til at tegne foreningen i
> bestemte henseender.

Det kan vi kun være enige om, borset fra at jeg nødigt ser at der er andre end
formanden der kan tegne foreningen, og det tror jeg egentlig heller ikke at du gør.

--
Poul-Erik Andreasen