Re: [FORENING] Vedtægter og tillidsposter

In article <sslug@sslug>, Hans Schou wrote:

>  Spørg formanden, han alene afgør hvad der skal ske. Han valgte
>  åbentbart ikke at ændre på disse tillidsposter i mandags.

Men har formanden i den nuværende sitation autoritet til at ændre noget
(om han måtte ønske det)? Eller har han kun mandat til at udskrive
nyvalg, og at svare på henvendelser til SSLUG om at vi ikke kan svare på
noget for tiden?

Jeg tror ikke det er et problem i den aktuelle situation. Men man kunne
snildt forestille sig en situation hvor det var, IMO. At den person man
erklærer mistillid til, bestemt ikke er een man vil have til at sidde i
6 uger op mere til valg på en ekstern tillidspost, hvis f.eks. man
vurderede at personen ville gøre foreningen skade ved at sidde der.
(Hypotetisk, ok?)

I så fald, ville det så være foreningsmødet der skulle stemme om,
hvorvidt man ville afsætte personen fra hver enkelt tillidspost denne
besad? Og i så fald, skulle foreningsmødet så have været orienteret om
disse tillidsposter?

Eller er det det siddende forretningsministerium der kan vurdere om det
er hensigtsmæssigt at lade folk sidde? Eller er det kotume at lade folk
sidde indtil der er en ny valgt bestyrelse som kan træffe beslutninger?

Jeg efterlyser her svensk foreningsret eller praksis, ikke personlige
holdninger til om de aktuelle personer skal besidde de aktuelle poster
eller det aktuelle forretningsministeriums holdning til dette.

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

BOFH excuse of the day: Budget cuts forced us to sell all the power cords for the servers.