On Sat, Apr 05, 2003 at 08:28:11PM +0200, Erik Lange wrote:
> On Sat, 5 Apr 2003 18:45:55 +0200, Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug>
> wrote:
>
> Vil det så være et tab for SSLUG, hvis Anne ikke sidder i en fremtidig
> bestyrelse? Hvorfor er det så vigtigt, at vi lader være med at
> fokusere på de problemer Anne har skabt internt i bestyrelsen, for at
> gi' hende arbejdsro til at udføre vores it-politiske arbejde i sSLUG's
> navn ? Er det it-politiske arbejde der skal udføres p.t., virkelig så
> Linux-relateret, at det kun kan udføres via SSLUG's bestyrelse ?

Jeg véd ikke om det vil være et tab for SSLUG hvis Anne ikke sidder i
bestyrelsen. Jeg véd at man kan lave meget for SSLUG uden at sidde i
bestyrelsen, men på den anden side siger Anne at det gavner hende meget
ude omkring at hun kan sige at hun sidder i SSLUGs bestyrelse.

> Tager man ikke tværtimod en stor brugergruppe som gidsler, hvis man
> forlanger/forventer, at denne bakker op om ens it-politiake
> repræsentanter, og lader disse føre sin kamp i deres navn ?
>
> Er det ikke misbrug af SSLUG ?

Hvis man er valgt til bestyrelsen, og man i bestyrelsens navn og
dermed i foreningens navn laver en række ting, ja, så er det
så det som medlemmerne har valgt én til. Dette er foreningsdemokratiet.
Hvis medlemmerne er utilfredse med et bestyrelsesmedlems aktiviteter,
så må de vælge nogen andre næste gang. Det er ligom med en regering
eller en kommunalbestyrelse, når de først er valgt, ja så kan de lave
meget på vegne af det organ de er valgt til. I SSLUG har de dog ikke
særlig mange penge at lave ulykker med...

Hilsen
keld