Erik Lange <sslug@sslug> writes:

> Den øvrige bestyrelse ønskede naturligvis ikke at udtale sig udenom
> Anne, da det var hendes initiativ, men da Anne ikke deltog i dialogen,
> tog det uforholdsmæssigt lang tid for bestyrelsen at nå frem til et
> resultat.

Ikke alene var det Annes initiativ, det er et område hvor man kunne
forvente at bestyrelsen kunne gøre brug af at Anne har nogle
kompetancer.

Ligeledes i den lange Infosoc-kommentar som Niels Vestergaard
forelagde bestyrelsen. Anne havde tilsyneladende kommet med input til
kommentaren og havde en kompetance vedrørende emnet som resten af
bestyrelsen ikke havde. Alligevel sad vi 3-4 andre medlemmer af
bestyrelsen og gennemgik kommentaren minutiøst fordi Anne ikke vil
deltage i debatten om den. (Tilstået, vi burde have spurgt Niels
Vestergaard i stedet)

Der er selvfølgelig grænser for hvad man kan kræve af
medbestyrelsesmedlemmer, men det er ikke ofte at jeg har set Anne
bruge hendes særlige kompetancer i bestyrelsesarbejdet. Grunden til
dette kan jeg kun gisne om.

Derfor ser jeg langt større nytte af Anne uden for bestyrelsen hvor
hun klart kan arbejde for de ting hun ønsker at arbejde med. Det kan
godt være at nogle mulige medlemmer af en kommende bestyrelse uden
Anne vil have nogle problemer med at samarbejde med hende som
itpolitisk ankerperson i den første stykke tid. Men jeg tror ganske
hurtigt at vi vil finde en glat samarbejdsform.

--
 Peter Makholm     |     Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
 sslug@sslug |