On Sat, Apr 05, 2003 at 06:00:48PM +0200, Erik Lange wrote:

> [...]
> ophavsret, digitale forbrugervilkår, digital retssikkerhed, digital
> infrastruktur og anvendelse af åbne standarder.
> </citat>
>
> Jeg kan kun beklage, hvis det er forbigået din opmærksomhed, at
> komiteen bag IDFR er blevet opløst, og erstattet af en demokratisk
> valgt bstyrelse, der arbejder for ovenstående formål, ifølge
> foreningens fortolkning... foreningen er lig dens medlemmer - så hvis
> du har en alternativ fortiv fortolkning af "En balanceret ophavsret",
> så ser vi meget gerne at du giver udtryk for denne, i foreningen ;-)

Det kan da være jeg skal overveje at blive medlem, men som jeg husker
det var det en del af "regeringsgrundlaget" da foreningen bloev startet.

> Hvad jeg har svært ved at forstå er, hvis du mener, at det er op til
> SSLUG, at kæmpe din kamp for "en balanceret ophavsret", herunder dine
> muligheder som borger for, at "optage musik og film fra radio og
> fjernsyn, og kopiere lånt musik" - hvad pokker har det med Linux at
> gøre ???

Det har jeg heller ikke sagt, du lægger mig ord i munden, Erik!
Jeg har bare holdt mig fra digitalforbruger pga de stærke kræfter der
gik ind for ændring af de nugældende fair-use regler til ugunst for
forbrugerne.

Jeg mener at SSLUG skal have en it-politisk side, men kun i relation til
Linux. SSLUG er ikke en generel it-politisk forening. Jeg tror vi er
enige der.

Givet at SSLUG kun skal beskæftige sig med Linux-relaterede ting,
er SSLUG en slagkraftig organisation som man lytter til i det politiske
liv. Ikke blot fordi SSLUG er ældre i gårde end de nye tiltag, og efter
sigende har over 6000 medlemmer, men SSLUG er også samlingspunktet for
mange velformulerede, aktive, aktivistiske og intelligente (tag den:-)
mennesker, og det derfor er dér det sner.

Hilsen
keld