On Sat, 5 Apr 2003 17:27:52 +0200, Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug>
wrote:

>Jeg kan ikke gå ind for digitalforbruger og derfor blive medlem, da de
>går ind for ophævelsen af fair-use bestemmelser, såsom at man må optage
>musik og film fra radio og fjernsyn, og kopiere lånt musik.

Hvor i foreningens vedtægter finder du belæg for ovenstående påstand?

http://www.digitalforbruger.dk/Members/apm/1046894834344412552

<citat>
§2 Formål

Stk. 1 Foreningen har som formål at varetage digitale forbrugeres
interesser i den digitale del af samfundet og oplyse om den digitale
teknologis konsekvenser for samfundet.

Stk. 2 Foreningens sigte er forbruger-politisk indenfor IT-området.
Foreningen er uafhængig af parti-politiske interesser.

Stk. 3 Foreningen sigter imod er tæt samarbejde med ligesindende
nationale som internationale organisationer.

Stk. 4 Blandt foreningens interesseområder er: En balanceret
ophavsret, digitale forbrugervilkår, digital retssikkerhed, digital
infrastruktur og anvendelse af åbne standarder.
</citat>

Jeg kan kun beklage, hvis det er forbigået din opmærksomhed, at
komiteen bag IDFR er blevet opløst, og erstattet af en demokratisk
valgt bstyrelse, der arbejder for ovenstående formål, ifølge
foreningens fortolkning... foreningen er lig dens medlemmer - så hvis
du har en alternativ fortiv fortolkning af "En balanceret ophavsret",
så ser vi meget gerne at du giver udtryk for denne, i foreningen ;-)

Hvad jeg har svært ved at forstå er, hvis du mener, at det er op til
SSLUG, at kæmpe din kamp for "en balanceret ophavsret", herunder dine
muligheder som borger for, at "optage musik og film fra radio og
fjernsyn, og kopiere lånt musik" - hvad pokker har det med Linux at
gøre ???

Er det noget Anne kæmper for, på dine vegne ?

Hilsen,
Erik L.